-->

Oppo A37: Telefon Pintar Badan Sejuk, Spesifikasi Okay dan Harga yang Berpatutan

Oppo A37
Oppo A37


  • Harga: 1.700.000-2 juta
  • Sistem pengoperasian: Android OS, v 5.1 (LOLLIPOP)
  • Memori dalaman: 16 GB, 2 GB RAM
  • Jenis kad memori: mikro-SD
  • Kamera: 8 MP
  • Model kad SIM: dwi SIM
  • Saiz skrin: 5.0 inci
  • Resolusi: 720 x 1280 piksel

Oppo tidak mahu kehilangan dengan pesaing. Selain itu, kini telah beredar satu telefon bimbit okay dengan kelas menengah lain yang lebih rendah, seperti Xiaomi REDMI 4x dan Samsung Galaxy J3 yang telah menguasai pasaran terlebih dahulu. Nah, bagaimanapun, oppo akhirnya mengeluarkan telefon pintar sekunder pada bulan Jun 2016 yang dinamakan oppo A37 (Neo 9).

Langkah pelancaran produk A37 ini adalah peluang besar untuk penjual dari China, kerana kini bilangan telefon bimbit yang beredar di pasaran dengan spesifikasi yang lebih canggih tetapi harga yang agak mahal. Oleh itu, oppo mengeluarkan telefon pintar oppo A37 dengan harapan dapat untuk jazz di pasaran dengan spesifikasi yang mencukupi dan harga yang agak murah.

Ini dilakukan oleh oppo untuk dapat merangkumi pelbagai segmen terima kasih kepada badan dan spesifikasi oppo A37 yang agak baik disokong dengan harga yang murah. Oppo yakin, oppo A37 juga seolah-olah menjadi Challenger besar dalam pasaran peranti kerana oppo sendiri mempunyai Jata yang baik di mata masyarakat.

Mempunyai Skrin 5 Inc dan Reka Bentuk Premium
Dalam perbincangan pertama, saya secara tidak sengaja bermula dari sektor pandangan luar spesifikasi oppo A37. Bermula dengan yang terdahulu, oppo telah lebih cenderung untuk menggunakan Reka bentuk yang mudah dan elegan dan yang paling penting ia mempunyai ' kadar tertinggi ' kesan. Walaupun telefon bimbit adalah berharga pada harga yang agak rendah, oppo A37 ini tepat dilengkapi dengan reka bentuk yang licin terima kasih kepada pembinaan unibody yang digabungkan dengan bungkus aloi aluminium (logam) berserta dengan variasi emas dan pilihan warna emas yang meningkat.

Pada sisi dimensioning, oppo A37 adalah 143.1 mm panjang, 71 mm lebar, dan 7.7 ketebalan. Ini adalah yang ringan berat 140 gram yang berasa selesa apabila menjadi satu dan membawa di mana-mana.

Pada skrin, oppo A37 telah menyediakan skrin LCD IPS dengan saiz lima. 0 inci dengan resolusi HD 720 x 1280 piksel yang mempunyai ketumpatan sehingga 294 PPI. Tidak boleh terlepas dengan lapisan skrin dengan Corning Gorilla Glass 4 yang mampu melindungi dari awal dan juga telah digabungkan dengan kaca melengkung 2.5 D untuk meningkatkan kesan skrin yang jelas dan HD. yang sama akan menjadi oppo A37 masih tidak dilengkapi dengan cap jari (sensor cap jari).

Dalam penampilan, anda tidak akan malu untuk memahami ini oppo A37 di tangan.

Prestasi yang Teguh dan 2GB RAM dengan Lebih Daripada 6 GB Kapasiti Dalaman
Selepas tamat membincangkan penampilan fizikal oppo A37, ia akan diteruskan kepada sektor utama adalah dapur%.

Seperti yang saya katakan di atas, telefon pintar ini adalah kelas tengah ke bawah tetapi prestasi tidak dalam cingcong kerana oppo A37 sudah dalam Qualcomm MSM8916 Snapdragon 410 Chipset dan bekerjasama dengan 1.2 GHz yang mempunyai bahagian atas pemproses, Cortex-A53 Quad-Pusat.

Ia boleh dipastikan dengan Chipset dan pemproses boleh didakwa untuk menjalankan permainan video dan berjalan lancar kerana terima kasih kepada sokongan daripada 2GB RAM. Oppo A37 juga menyokong menjalankan aktiviti tugas yang licin dan dalam kombinasi dengan keupayaan dalam 16gb yang mampu memasang banyak aplikasi.  Oppo A37 juga boleh dipasang mikro SD sehingga 256GB kapasiti.

Dari segi grafik, oppo A37 bergantung kepada yang terkenal Adreno 306 GPU dengan penjimatan kuasa. Pergi ke perisian, jangan lupa oppo telah membawa Android v 5.1 lollipop operasi sistem dan juga ColorOs 3.0 UI yang prestasi boleh dikatakan cukup untuk menjalankan pelbagai aplikasi.

8MP dan 5MP Aloi Kamera
Agak berbeza daripada yang terdahulu seperti oppo F1S yang terkenal dengan ciri Swafoto kepakaran kerana ia mempunyai kamera resolusi tinggi dan juga mendapat telefon kamera nama samaran. Dalam oppo A37 siri ini membawa kamera yang tidak begitu tinggi bahawa resolusi lapan MP. Walau bagaimanapun, tidak boleh dipandang ringan kerana oppo A37 telah dilengkapi dengan pelbagai ciri menarik dan boleh dirakam video sehingga penuh Kualiti HD 1080p@30fps.

Kamera ini telah diiringi oleh autotumpuan dan MENGETUAI ciri flash supaya ia boleh digunakan untuk menangkap objek dan boleh digunakan dalam keadaan gelap. Bagi anda yang seperti swafoto AJA yang tenang, kerana ia mempunyai lima kamera barisan MP dengan aperture daripada f/2.4 yang boleh membantu swafoto anda lebih menawan dan boleh membuat panggilan video.

Pelbagai ciri sokongan kamera utama dan depan, seperti perhatian kenalan, pengetegan, pengesanan wajah, landskap, dan sebagainya. Belum lagi disokong oleh 1/3.2 "saiz sensor dan 1.4 μm pixel saiz yang membuat pukulan anda lebih bokeh.

Dwi SIM 4G LTE dan Sambungan Penuh
Oppo A37 mempunyai 2 slot SIM yang telah disokong dengan rangkaian 4G LTE mampu memuat turun pada 150 Mbps kelajuan dan memuat naik rekod dengan kelajuan sehingga 50 Mbps. tetapi jangan bimbang jika di tempat anda tidak menyokong 4G LTE, ia telah meletakkan rangkaian alternatif seperti GSM dan HSPA.

Untuk sambungan dekat, oppo A37 menyediakan rangkaian tanpa wayar Wi-Fi 802.11 dan Hotspot. Satu lagi sambungan tambahan adalah Bluetooth V4. Sifar, A2DP, microUSB v 2.0 dan tidak paling utama adalah sokongan a-GPS.

Kapasiti Bateri 2,630 mAH
Segmen terakhir yang kami bahas ialah keupayaan bateri. Untuk memenuhi keperluan komponen kuasa harian, oppo A37 dilengkapi dengan bateri ion yang mempunyai kapasiti 2,630 mAh tidak boleh pisah. Kapasiti bateri boleh digunakan untuk semua keperluan hari seperti berbual, muzik dan video, dsb.

A37 Harga Oppo
Selepas membincangkan panjang lebar telefon ini, sudah tiba masanya kita akan membincangkan harga oppo A37 ini. Penilaian daripada spesifikasi yang dikelaskan untuk keperluan harian dan menyediakan prestasi yang baik di kelas pertengahan yang lebih rendah. Untuk mendapatkan telefon oppo A37 ini, anda perlu menghabiskan 1,700,000 – 2,000,000. Dengan spesifikasi yang saya fikir harga adalah munasabah.

Kelebihan oppo A37

  • Sokongan dwi SIM dan 4G LTE
  • Reka bentuk premium danBodi logam
  • Skrin Sifar 5 inci dengan IP LCD
  • Corning Gorilla Glass 4 & 2.5 D lapisan kaca melengkung perlindungan
  • Android OS v 5.1 lollipop dan ColorOS tiga. Sifar
  • Qualcomm MSM8916 Snapdragon 410 Chipset
  • 1.2 GHz Cortex-A53 Quad-pemproses inti
  • 2 GB RAM dan 16 GB dalaman
  • GPU Adreno 306
  • Sokongan MicroSD sehingga 256 GB
  • 28yang MP dan 5 MP kamera
  • Bateri 2,630 mAH

Kelemahan oppo A37

  • Kamera depan tidak LED flash
  • Tiada penderia cap jari
  • Bateri tidak boleh ditanggalkan atau tidak boleh tanggal
  • Tidak dilengkapi dengan pengecasan pantas

Click to comment