-->

Kajian Coolpad Roar Plus (E570): Sejajar dengan Roar, Dear 3G Masih

Coolpad Roar Plus (E570)
Coolpad Roar Plus (E570)
Meneruskan siri Roar dipanggil Roar Plus (E570). Berbanding dengan Coolpad Roar 3, apabila dilihat dari sisi perkakasan, jenis ini menghadapi susut nilai kedua-dua dari sisi pemproses dan kamera yang dibawa. Dibanderol juta setengah rasa sukar untuk melihat tenaga tarikan telefon ini. Berikut adalah sepintas lalu ringkasan.

  • Pakej jualan: Telefon bimbit, pengecas, maklumat kabel, Earset, manual novel, kad jaminan, SIM ejin
  • Warna: Putih
  • Harga: RP. 1. 500.000

Reka Bentuk Mudah
Coolpad Roar Plus masih sentiasa mengamalkan polikarbonat salutan plastik. Dengan ketebalan 7mm dan berat 124 gr, telefon unibody Reka bentuk bergaya ini sentiasa terasa selamat digenggaman.

Di bahagian depan, kamera depan terletak di sebelah kanan dengan sensor pada sebelah kiri. Bahagian bawah skrin adalah Menu sentuh

Jadikan Muti tasking, rumah dan belakang. Di sebelah asas terdapat Port USB/maklumat serta MIC.

Di sebelah kiri terdapat butang kelantangan, jika tidak, sisi kanan meletakkan dulang kad SIM serta kad memori dan butang hidup/mati.

Port audio diletakkan di atas. Buat jenis kad SIM, telefon ini menyokong SIM mikro dan hibrid untuk SIM Nano atau slot kad memori.

Skrin LCD IPS
5 inci dengan resolusi 720x1280 piksel (720p HD). Kualiti skrin adalah cukup baik dalam menunjukkan corak lembut dan jelas. Malangnya, tindak balas skrin sentuh kadangkala lelet jadi kadang kala ada masa yang digunakan untuk mengakses paip, menatal, sapu atau pinch-untuk-Zoom. Tetapi telefon Powered by ' MiraVision ' ciri dalam memberikan kesan visual terbaik. Dengan menggunakan Multitouch Tester mendapat 5 keputusan sentuhan dalam bertepatan.

CoolUI dengan Android Marsmallow
Walaupun menyasarkan segmen asas, telefon ini telah menggunakan Android Marsmallow sistem operasi. Satu lagi jenis produk Coolpad, telefon ini termasuk antara muka CoolUI. Walaupun tidak cukup lengkap tetapi ciri yang termasuk adalah agak menarik dan amat diperlukan. Walaupun tanpa C-butang dan kekunci sejuk, UI ini menyediakan pelbagai wallpaper dengan kertas dinding batu.

Quad-Core CPU dan 1GB RAM
Dapur coolpad Roar Plus Powered by a Standard Quad-Core 1GHz. Digabungkan dengan memori 1GB RAM dalam persembahan Strettermost. Walaupun begitu, ia sentiasa mudah untuk melaksanakan beberapa aplikasi (multitasking).

Walaupun permainan berat yang Roar daripada Aspalt 8 membuat telefon ini hampir tidak mempunyai ruang simpanan yang tinggal, tetapi sebenarnya telefon ini tidak menghadapi masalah melaksanakannya. Selain itu, sesetengah ujian menjamin telefon ini tidak menghadapi ' lag '. Membuat refleksi prestasi saham dari ards-benda innpad Roar Plus, PULSE menjalankan ujian menggunakan beberapa aplikasi penanda aras. Keputusan boleh dilihat di dalam Jadual. Coolpad Roar Plus hanya dilengkapi dengan bateri 2000mAh.

Lihat keputusan penanda aras telefon ini innards, PULSE menggunakan beberapa aplikasi. Dengan AnTuTu, telefon ini mendapati nombor 23. 975. dengan Geekbangku 4, Coolpad Roar Plus mempunyai nilai 431 untuk satu teras dan juga 1136 untuk multi-Core. Malangnya ujian menggunakan 3Dmark diperolehi telefon ini tidak boleh berjalan (tidak ada keputusan yang diperolehi dan juga aplikasi menutup serta-merta). Sebaliknya dengan Basemark memperoleh nilai 145.

  • Antutu 23. 975
  • Tanda 3D
  • Asas Mark 145
  • Geekbangku 4 teras tunggal multi Core 431 1136

Multimedia
Coolpad Roar Plus menawarkan ciri multimedia yang agak lengkap. Terdapat pemain muzik (CoolMusic) dan juga pemain video (CoolVideo). Pelantun lagu

Mempunyai sokongan kesan penyama, yang boleh ditetapkan untuk memadankan genre di mana pengguna dapat. Bukan itu sahaja, masih radio FM (dengan ciri RDS).

Bunyi yang dijana dari pembesar suara telefon ini berbunyi sangat standard. Walaupun kesan audio telah ditetapkan pelbagai. Menggunakan Earset terbina dalam, keputusan bunyi tidak banyak berbeza. Storan dalaman Coolpad Roar Plus agak untuk menampung koleksi lagu atau video. Dengan 8GB ROM meninggalkan 4GB. Mujurlah terdapat slot kad microSD, yang boleh digunakan untuk memperluaskan Ruang storan untuk 32GB.

Ujian bateri
  • Watch 60-minit HD video : 10%
  • Muzik melihat 60 minit : 6%
  • Bermain HD permainan 60 minit : 15%
  • Internet browsing LTE 60 minit : -
Prestasi kamera Standard
Bergantung kepada kamera 8-megapiksel (3264x2448) untuk belakang dan 2 megapixel (1600x1200) di depan, telefon ini kelihatan sangat mudah. Buat kamera belakang, hanya 4 ciri adalah malam, video, menawan gambar dan Pro. Fesyen yang bertentangan hanyalah panorama dan GIF.

Walaupun begitu, membuat kamera belakang menembak dalam suasana luaran atau dalaman, keputusan imej tidak mengecewakan. Menembak berhampiran dengan makro juga boleh mempunyai. Menembak tanpa HDR anda boleh mempunyai dengan auto-fesyen anda yang sedia ada. Sebaliknya membuat kamera depan, dengan 2 megapixel anda tidak boleh mengharapkan banyak.

Kesimpulan
Dari segi perkakasan atau aplikasi, sukar untuk mencipta apa yang istimewa pada telefon ini. Hanya 8-megapiksel belakang kamera yang boleh menjadi seorang penghibur. Walaupun dengan rasmi Segini anda boleh melihat pelbagai pilihan telefon alternatif. (Patuhi Jadual produk alternatif)

Lebihan

  • Quad-Core
  • Cool UI

Kekurangan

  • Kapasiti bateri kecil
  • Ingatan dalaman yang kecil 

Click to comment