-->

Review Xiaomi REDMI Note 3

Review Xiaomi REDMI Note 3
Xiaomi REDMI Note 3
Adakah Xiaomi Redmi Note 3 dapat menarik perhatian pengguna telefon pintar beberapa jenis produk mereka sekali? Jika anda berminat dan merancang untuk membelinya, sila ikuti yang berikut Xiaomi Redmi Note 3 Ulasan.

Kesimpulan Xiaomi memperkenalkan telefon pintar dengan penderia cap jari ciri, adalah Xiaomi REDMI Note 3 di Indonesia. Generasi baru ketibaan Note Redmi dijangka akan dapat bersaing dengan beberapa telefon pintar yang mempunyai ciri sensor cap jari.

Reka Bentuk
Xiaomi obcelik ciri Reka bentuk yang ciri rekabentuk bagi anak keluarga REDMI. Pada Redmi Note 3, Xiaomi berkongsi sentuhan rekabentuk unibody dan menggunakan bahan logam. REDMI Note 3 juga mempunyai corak yang indah, kelabu, Perak dan emas. Tetapi perlu diperiksa, bahan yang digunakan dalam Note REDMI 3 agak licin, terutamanya jika kita mengendalikannya hanya dengan satu tangan.

REDMI Note 3 mempunyai dwi-SIM dengan jenis kad mikro, kedua-duanya mempunyai sokongan rangkaian 4G LTE. Malangnya, kita tidak mahu membuat slot mikro-SD. jadi pastikan untuk mengasingkan jenis yang mempunyai kapasiti yang besar (32 GB).

Reka bentuk perubahan dalam Redmi Note 3 menjadikannya lebih menarik daripada jenis yang lebih awal. Butang menu ketiga diberikan ciri latar, yang menjadikannya gimik menarik. Bukan itu sahaja, di sebelah atas skrin terdapat pemberitahuan yang DIPIMPIN.

Di belakang, kita mahu melihat kamera, dua LED kilat dan sensor cap jari yang terletak. Cipta penderia cap jari, kita boleh meletakkan sebanyak 5 cap jari dalam alat. Ciri cap jari ini memainkan peranan dalam membuka kunci skrin dan juga keluar daripada fesyen anak, tetapi tidak boleh digunakan dalam aplikasi. Sedangkan cuba, tindak balas yang diberikan di Diala membuka skrin kunci adalah agak kilat.

Skrin
The REDMI Note 3 mempunyai 5, 5 skrin inci dengan resolusi 1920 x 1080. Skrin telefon ini mempunyai beberapa fesyen yang kita boleh mengatur sesuai untuk kesediaan.

Terdapat fesyen standard, kontras fesyen meningkatkan, meningkatkan corak dan membiasakan dengan kontras paparan sumber pada kandungan yang dipaparkan, serta kontras automatik, yang membiasakan julat dinamik sinar-sumber ambien, membuat Kawasan hitam gambar adalah cerah dalam asas cahaya terang menjadikan mereka lebih kelihatan tanpa meningkatkan latar.

Kita juga boleh mengawal suhu pola dengan menetapkan standard, Panas, atau sejuk. Kala ITA mengawal imbangan fesyen Standard putih dan kontras, skrin Note3 Redmi kelihatan baik.

Ringkasnya, skrin dari Redmi Note 3 adalah cukup ciamic, kecerahan dan pola yang terhasil membuat mata berasa dimanjakan.

Kamera
REDMI Note 3 mempunyai 13 kamera utama megapiksel, autofocus, aperture F2. 0 dan dua lampu kilat LED. Buat kamera depan, Xiaomi saham 5 megapixel dengan aperture F2. 0.

Buat kamera, kami masih tidak percaya dalam keputusan foto telefon ini. Kualiti gambar kamera utama tidak memuaskan apabila dilihat dari magnitud megapiksel. Gambar mempunyai sedikit bunyi bising di dalamnya, sangat terang jadi ia kurang seronok untuk Zoom.

Julat dinamik serta HDR tidak memuaskan, apatah lagi hanya terkesan untuk meningkatkan kesan bayang sahaja.

Tetapi jika anda hanya menembak untuk berkongsi media sosial sahaja, kamera ini REDMI Note 3 telah cukup baik.

Ciri
Terdapat beberapa ciri unik yang terdapat di Redmi Note 3, yang kecil tetapi terperinci dan satu sentuhan yang diberikan kepada REDMI Note 3, yang merupakan pemberitahuan yang DIPIMPIN. Di tengah-tengah mengeluarkan banyak yang menghapuskan pemberitahuan ini DIPIMPIN, kewujudan semacam ini detail pada REDMI Note 3 telefon adalah satu perkara yang menarik.

Tidak hanya itu, semacam karakteristik khas sebagian jenis ponsel Xiaomi, Redmi Note 3 pula mempunyai fitur Remote Televisi. Bisa jadi buat banyak orang fitur ini nampak tidak bermanfaat. Tetapi sebagian orang merasa fitur ini sangat berguna. Toh bukan cuma Televisi saja, Remote yang terdapat di ponsel Xiaomi dapat pula digunakan buat mengendalikan AC.

Redmi Note 3 mempunyai fitur yang pula sangat diperlukan para pengguna di Indonesia dikala ini, ialah sokongan buat dual- SIM. Berbeda dengan fitur dual- SIM mayoritas ponsel, pada Redmi Note 3 ini, kedua SIM dapat digunakan buat jaringan 3G serta 4G LTE.

Nah buat fitur utamanya pasti terdapat sensor sidik jari. Dengan harga yang lumayan murah buat ponsel di kelasnya, fitur sidik jari ini pasti jadi energi tarik sendiri. Tetapi syangnya, fitur ini masih terbatas digunakan buat pengganti password ponsel saja, belum dapat digunakan buat autentikasi password aplikasi ataupun e- wallet.

Software
Redmi Note 3 memakai MIUI 7. 0, jadi bila kamu baru saja membelinya, kami sarankan buat melaksanakan upgrade ke tipe MIUI 7. 1. Sebab kita ketahui, terdapat bug yang lumayan menjengkelkan yang kita temui di MIUI 7. 0( fashion anak).

Secara performa, MIUI 7. 1 berjalan mudah serta tidak boros memori. Sisa 1. 5 GB dari total 3 GB RAM yang ada pada Redmi Note 3. Itu belum tercantum bila kita melaksanakan aplikasi ataupun permainan. Hanya panduan, kamu dapat menghapus bloatware buat memperoleh ruang yang lebih lega.

Semacam yang telah kita ketahui tadinya, MIUI membagikan kustomisasi yang lumayan lengkap semacam sediakan bermacam themes serta fonts yang dapat kita ubah cocok kemauan. Di MIUI 7. 1, jumlah themes serta fonts lebih bermacam- macam.

Fitur lain yang terdapat di MIUI 7. 1 merupakan fitur one hand operation yang berperan buat memudahkan pengoperasian dengan satu tangan. Tetapi bagi aku individu, fitur ini nampak lucu serta aneh dikala digunakan.

Performa
Xiaomi Redmi Note 3 mempunyai dapur pacu yang sama dengan tipe pendahulunya, Redmi Note 2, ialah MediaTek Helio X10 Octa- Core 2 GHz. Buat RAM serta kapasitas penyimpanan, Redmi Note 2 mempunyai 2 tipe, ialah tipe RAM 2 GB mempunyai media penyimpanan 16 GB serta RAM 3 GB mempunyai 32 GB.

Di atas kertas, performa prosesor yang digunakan oleh Xiaomi Redmi Note 3 ini setara dengan Snapdragon 810. Tetapi, walaupun keahlian dari MediaTek Helio X10 ini lumayan kencang dalam melaksanakan aplikasi serta permainan, terdapat sebagian permainan yang tidak dapat dijalankan dengan baik, serta kita wajib mengganti pengaturan grafis pada permainan tersebut dengan tingkat yang medium supaya dapat bermain dengan mudah.

Baterai
Kelebihan Xiaomi ini, yaitu meingkatkan energi baterai pada Redmi Note 3 dengan membagikan kapasitas energi yaitu sebesar 4000 mAh ataupun lebih besar dibanding dengan Redmi Note 2 yang‘ cuma’ berdaya 3000 mAh. Tetapi dikala kami mencobanya, tidak terdapat perbandingan energi tahan baterai dengan Redmi Note 2. Lumayan disayangkan.

Tetapi yang menarik merupakan, Xiaomi Redmi Note 3 telah menunjang teknologi quick charging, jadi kita tidak butuh takut buat menunggu lama buat membuat ponsel ini terisi energi penuh.

Kesimpulan
Dari review ini, secara performa, sangat disayangkan, bahwa Xiaomi Redmi Note 3 ini tidak jauh berbeda dengan Redmi Note 2. Kelebihan Redmi Note 3 dengan Redmi Note 2 cumalah keberadaan sensor sidik jari saja, yang lain tidak sangat jauh berbeda. Jadi bila kamu telah mempunyai Redmi Note 2, Redmi Note 3 bukan alibi yang bagus buat melaksanakan upgrade.

Click to comment