-->

Ini Perbandingan Xperia Z3 dengan Xperia Z4

Perbandingan Xperia Z3 dengan Xperia Z4
Perbandingan Xperia Z3 dengan Xperia Z4

Sedikit kejutan, Sony Mobile kesimpulan melancarkan pengganti kepada Xperia Z3 bernama Xperia Z4. Ia diumumkan di Tokyo, Jepun, serta perbandingan antara keduanya.

Sejenis jenis CNN Indonesia dikumpulkan dari web rasmi Sony Mobile, di pengumpulan tiada perolehan yang ketara antara Xperia Z4 dan Xperia Z3. Malah, Terdapat satu ciri yang dikurangkan oleh industri Jepun.

Berikut Adalah Perbandingan antara Xperia Z4 dan Xperia Z3:

Reka Bentuk
Dari segi reka bentuk, kedua-dua Z3 dan Z4 adalah kira-kira untuk mempunyai persamaan dalam banyak aspek, kerana Sony telah membuat aspek borang bagi kebanyakan telefon Xperia yang sama dalam setiap jenis. Agak tidak banyak perubahan dari sisi Reka bentuk.

Tetapi mengenai dimensi saiz, Xperia Z3 mempunyai kiraan-kiraan 146x72x7. 3 mm, kakak mempunyai badan yang lebih nipis dengan dimensi 146x72$ 6. 9 mm.

Dikala juga diadakan Xperia Z4 sudah tentu lebih ringan kerana ia seberat 144 gr. manakala Xperia Z3 muncul dengan Bobor 155 gr. Sony seolah-olah untuk mengurangkan cukup banyak.

Skrin
Skrin masalah, sekali lagi, tidak ada perolehan yang bermakna. Kerana ia seolah-olah, Sony masih enggan untuk membuat ia ke skrin QHD yang lebih banyak digunakan oleh vendor telefon pintar di semua.

Kedua-dua Xperia Z3 dan Xperia Z4 datang dengan penuh HD atau 1920 x 1080 pixel resolusi kelas. Terdapat 5, 2 inci paparan Kristal cecair yang turut tertanam dengan teknologi skrin Mobile Luminos burung.

Tetapi untuk data, salah satu kekuatan daripada Xperia Z4 adalah bahawa ia telah berpasangan dengan Cornia Gorilla kaca 4 susunan.

Kamera
Salah satu ciri yang membuat Sony telefon bimbit menonjol adalah kamera. Dalam Xperia Z3, pengguna sangat gembira untuk mempunyai 20, 7 MP yang boleh menangkap gambar dengan ciri HDR serta ultra HD video.

Pakaian seragam juga digunakan oleh Xperia Z4, yang merupakan resolusi 20, 7 megapixel dengan sensor Exmos R dan CMIS belakang. Peningkatan adalah pada kamera depan dengan resolusi 5, 1 megapiksel, sangat sesuai untuk pengguna yang suka membuat.

Pemproses dan Perisian
The Xperia Z4 baru dijangka boleh mengambil apa-apa melompat ke atas Z3 Chipset yang memasang Snapdragon 801 dengan menggunakan pemproses baru Snapdragon 810, dalam seni bina 64-bit. Walau bagaimanapun, RAM masih sama seperti 3 GB.

Sony Xperia Z4 baru adalah kira-kira untuk datang dengan Android lollipop. Bukan sahaja mereka boleh juga dijemput untuk menjadi basah-dibasuh dan tahan habuk kerana ia membawa IPX5 sijil dan IP6X.

Click to comment