-->

Review: Oppo F1 Plus (X9009) Bersenjata dengan 16 Megapiksel Swafoto Kamera

Review: Oppo F1 Plus (X9009) Bersenjata dengan 16 Megapiksel Swafoto Kamera
Review: Oppo F1 Plus (X9009)

  • Harga: RP. 5. 499.000,-
  • Pilihan warna: Putih
  • Pakej jualan: mudah alih, pengecas & data kabel, set telinga, PIN, manual arahan, kad jaminan

Namun usang oppo F1 telah dikeluarkan, oppo Re-mengeluarkan siri telefon terkini yang dinamakan oppo F1 Plus. Tambahan pula, produk ini merupakan satu versi pemulihan yang telah disediakan oleh produk sebelum ini.

Telefon bimbit ini bertajuk ' Swafoto Expert ' meletakkan kamera di atas swafoto. Oppo F1 Plus dilengkapi dengan megapiksel-16 kamera depan dan kamera belakang 13-megapiksel. Bagi anda yang suka swafoto, telefon ini tidak diragukan lagi menjanjikan. Ini Reka bentuk premium telefon bimbit dengan logam badan juga disokong oleh 4GB RAM dan pemproses teras Octa.

Oppo F1 Plus dibuat sebagai peranti yang ringan, nipis, & selesa Digenggaman. Anti gelincir salutan logam yang menggunakan melengkung lengkung membuat telefon premium ini kelihatan elegan. Ini telefon unibadan dalam paparan depan kebanyakannya putih Hue. Tetapi kelihatan belakang kelihatan lebih Classy.

Butang fizikal Menu di bawah skrin depan NIR menonjol untuk butang contoh secara umum. Butang ini juga berfungsi sebagai penderia cap jari yang sangat responsif. Di sebelah bawah terdapat Port audio, pelabuhan mengecas, lubang MIC & pembesar.

Butang hidup/mati menggunakan dulang kad SIM. dulang kad SIM ini menjadi satu untuk 1 kad SIM, dua kad SIM dan memori Luaran. Untuk membuka ia memerlukan PIN khas yang dimasukkan ke dalam pakej pembelian. Di sebelah atas, masih terdapat lubang sensor. Sementara kekunci kelantangan diletakkan di sebelah kiri. Pandangan belakang dihiasi dengan pen logam yang berbunyi ' oppo ' dengan kamera serta flash LED di sudut kiri atas.

Oppo F1 Plus dilengkapi dengan Full HD 1980x1080 paparan mampu untuk menyampaikan RIL yang menghampiri. Malangnya skrin ini tidak dilengkapi dengan teknologi kaca perlindungan yang terkenal, Corning Gorilla kaca untuk salutan. Walaupun terdapat salutan skrin sudah tentu, oppo nir mendedahkan spec perlindungan ini.

Dengan ketumpatan skrin mencapai maksimum ~ 480 DPI skrin telefon ini akan menjadi mudah untuk setiap pengguna. Begitu juga di sebelah tanggungjawab. Untuk bergerak dengan satu halaman ke halaman seterusnya seolah-olah tidak dirasai. Menariknya, oppo F1 Plus menggunakan teknologi akses sentuhan yang menjadikannya mudah untuk membuka LCK skrin. Anda boleh membuka skrin dengan ' cap jari ' sahaja dalam masa 0.2 Sec.

Dengan RAM Gede (4GB), telefon ini menggunakan OS warna berdasarkan Android 5.1 lollipop. Oppo mendedahkan bahawa yang terkini ColorOS 3.0 adalah lebih praktikal, lebih mudah dan lebih cepat. Dengan itu kehidupan bateri yang lebih Haus.

Ia seolah-olah bahawa oppo mahu memberi kesan yang berbeza menggunakan OS ini. Malangnya, apabila kita Bandingkan menggunakan FiraOS protesis Polytron, ColorOS dilihat jauh di bawah ini. Malah kelihatan cenderung untuk mengingatkan kita tentang OS ais krim. Penyesuaian yang perlu digunakan dalam banyak Loka, ColorOS adalah tepat contohnya menghadkan. Hanya tema tambahan boleh dipohon secara percuma.

Oppo F1 Plus dilengkapi dengan pemproses Octa-Core Mediatek.  Pemproses dipasangkan dengan 4GB RAM. Simpanan dalaman 64GB mempunyai lebih daripada cukup untuk kedua-dua aplikasi pejabat dan perjalanan hiburan seperti permainan multimedia &. Anda boleh menambah kad microSD yang menyokong sehingga 128GB untuk menyimpan filem atau fail lain. Untuk pengambilan kuasa, telefon telah menggunakan bateri menggunakan yang terlalu besar yang adalah dua. 850 mAh. Walau bagaimanapun, telefon termasuk ' VOOC flash CHARGE ' yang merupakan teknologi pengecasan yang cepat dan selamat dan dianggap memanjangkan hayat bateri.

Bagi pengiraan penanda aras digunakan bagi pelaksanaan penanda aras Antutu & Standis. Menggunakan nombor yang diperolehi Standard 23,819. Ujian menggunakan penanda aras Antutu v 6.0.1 diperolehi pada nilai 51,270. Semasa menggunakan Geekbangku 3 mendapatkan nombor untuk satu teras 843 & multi-Core 3201.

Untuk hal ehwal multimedia, telefon ini hanya menyediakan audio & Standard video Player. Ciri yang disertakan dalam pemain audio dan video merasakan gaya tanpa pilihan persediaan yang pelbagai. RadioFM juga tidak terdapat dalam telefon ini.

Telefon ini tidak termasuk jenis pelaksanaan AudioWizard mampu memberikan kesan yang berbeza untuk output bunyi. Walaupun kualiti bunyi terasa sesuai, tetapi telefon ini boleh memainkan kompaun format video tanpa aplikasi tambahan.

Sebagai ' Swafoto Expert ' telefon, oppo termasuk kamera yang luar biasa. Saiz piksel untuk kamera depan adalah lebih besar daripada kamera belakang. Selamat 13-megapiksel belakang kamera (4160x3120) ditambah flash LED sudah tentu agak menjanjikan. Kamera depan datang dengan resolusi 16-megapiksel (4608x3456). Oppo bergantung pada ciri mencantikkan 4.0 untuk memaparkan bahagian terbaik untuk swafoto.

Walau bagaimanapun, sebagai contoh, produk yang sebelumnya oppo, ciri-swafoto ini adalah secara automatik Menggilap hasil daripada gambar. Tidak seperti kamera resolusi tinggi di mana gambar boleh menunjukkan kepada butiran terkecil kulit, kamera telefon adalah tepat tidak kelihatan. Oleh itu, kami tidak dapat membezakan kualiti kamera 8-megapiksel dengan 16 megapixel.

Kita boleh menetapkan tahap mencantikkan Nya anyway. Jadi jika anda mempunyai pede dengan kualiti kulit & bahagian badan, anda boleh mengurangkan kesan kepada saiz minimum. Tetapi malangnya dia boleh membuat gambar yang lebih terperinci, seperti output yang lain 16 kamera megapiksel.

Kembali ke kamera belakang, tembakan luaran tidak mengecewakan, bahkan rakaman makro dapat dilakukan dekat. Tetapi mewujudkan dalaman, walaupun ia telah dimaksimumkan LED Flash, keputusan tidak begitu istimewa.

Click to comment