-->

Review Samsung GALAXY S3

Review Samsung GALAXY S3
Review Samsung GALAXY S3

Takrif telefon mudah alih sentiasa berubah secara serentak. 5 tahun kemudian, salah satu telefon pintar adalah sangat popular dengan Nokia N95 yang mempunyai GPS, dilengkapi dengan 5 kamera megapiksel yang mampu untuk merakam video berkualiti VGA, dan sokongan 3G. Ekosistem dominan masih Symbian dan tidak ada telefon pintar berasaskan Android di pasaran. Kembali ke Dicala, pada tahun 2012. Android adalah platform telefon pintar yang sangat besar di dunia serta salah satu daripada vendor yang paling dicapai di dunia telefon pintar berasaskan Android adalah Samsung. Dengan pelbagai ciri semasa dan inovatif belum lagi tersedia pada telefon pintar lain, S3 GALAKSI membuktikan untuk menjadi bukti Samsung keupayaannya untuk menjadikan telefon pintar hujung tinggi yang sangat maju dan inovatif. Berapa sukar prestasinya? Ikut perbincangan kami di bawah.

Reka Bentuk
Buat GALAKSI S3, Samsung dengan slogan "direka untuk manusia". Anda tidak mahu mencipta sudut yang sangat tajam pada badan. Samsung mengamalkan Reka bentuk dengan lengkung lembut dan licin yang memberikan rasa Aman dicotat. Dari segi estetika, Reka bentuk GALAXY S3 tidak akan membuat orang lurus glancing. Tiada bahan dengan nama eksotik yang digunakan dalam Mari kita. Lebih-lebih lagi, pada pandangan pertama, GALAKSI S3 kelihatan seperti telefon kelas sederhana kepada asas yang menggunakan plastik biasa, walaupun S3 telah memakai bahan polikarbonat dengan penamat yang sangat baik. Anda hanya kira-kira untuk merasakan perbandingan dengan siri Samsung GALAXY sebelumnya pada genggaman. Telefon juga sedikit lebih nipis daripada iPhone 4S dengan ketebalan 8, 6mm.

Tidak seperti telefon mewah lain yang menggunakan bateri dalaman, S3 bateri boleh ditukar dengan sendiri dengan membuka kes terbalik. Berhampiran dengan bateri, anda hendak mencipta slot microSD serta kad SIM mikro. Dimensi skrin 4, 8 inci masih cukup selamat untuk digunakan dengan satu tangan. Berkilat penamat di belakang S3 kadangkala berasa licin dalam tangan, tetapi masih dikekalkan tidak tergelincir dari tangan.

Ciri
Bercakap tentang ciri, ia boleh menjadi bahawa GALAXY S3 adalah telefon pintar dengan banyak ciri yang terdapat di pasaran. Sesetengah ciri ini secara eksklusif dibuat dengan telefon pintar Samsung dan tidak boleh didapati di telefon pintar berasaskan Android yang lain. Malangnya, hanya sebahagian daripada ciri yang saya fikir adalah benar-benar inovatif dan berguna. Contohnya, ciri Main timbul yang boleh menunjukkan video semasa anda menaip e-mel atau bermain permainan. Paparan S3 "hanya" 4, 8 inci berasa kecil dan dalam Kesimpulannya adalah kira-kira untuk harbe satu lagi tugas. Konsep ini sebenarnya lebih sesuai untuk memohon pada tablet. Juga ciri yang dihoskan S-suara akan menyaingi siri. Dikala cuba, ketepatan pengecaman arahan suara masih jauh di pangkalan siri. S-rasuk ciri yang boleh menjalankan pemindahan maklumat dalam flash sebenarnya sangat baik dan benar-benar bekerja, tetapi ia adalah sangat terhad mempertimbangkan bahawa anda hanya boleh menjalankan S-rasuk dengan Fela rakan GALAXY hanya (dan boleh menjadi satu lagi telefon Samsung yang Untuk tiba). Perkongsian kandungan juga agak mengelirukan. GALAXY S3 mempunyai AllShare cast, AllShare Play, cast Kumpulan, S-rasuk, ShareShot untuk berkongsi kandungan dari imej dan video ke ciri-ciri lain. Kes ini, setiap ciri ini agak mengelirukan dan direka untuk keadaan tertentu. Akan lebih baik jika Samsung meletakkannya atas dasar satu atau 2 ciri dan permohonan sahaja.

Tetapi terdapat beberapa ciri yang sangat baik dan sangat berguna. Sebagai contoh, penginapan pintar. The GALAXY S3 akan dapat untuk memberitahu jika mata anda melihat skrin atau tidak, menggunakan kamera di bahagian depan. Apabila mata tidak melihat di sepanjang bahagian kedua (selang masa boleh ditetapkan), sehingga skrin S3 akan dimalapkan secara automatik. Berbeza, selagi mata anda masih melihat pada paparan S3, sehingga skrin sentiasa terang dan tidak Dim beberapa jenis telefon pintar. Ciri panggilan terus sangat berguna. Sebagai contoh, anda sekali lagi menaip SMS dan menukar fikiran untuk memanggil orang itu dalam soalan, hanya tampal telefon ke telinga dan S3 ingin memanggilnya tanpa anda perlu menyusun Menu terlebih dahulu. Satu lagi ciri kegemaran yang akan memberitahu anda melalui getaran apabila terdapat pemberitahuan bahawa anda tidak membaca seperti SMS atau panggilan terlepas.

Prestasi
GALAXY S3 adalah salah satu daripada dua telefon pintar Android di pasaran dengan pemproses Quad-Core. Prestasinya dalam pelbagai suasana adalah luar biasa. Saya cuba dengan pelbagai aplikasi, dari permainan kepada editor imej serta seluruh boleh berjalan dengan mudah dan lembut. Ini sememangnya terima kasih kepada aloi yang harmoni daripada Exynos 4212 Quad-Core 1, pemproses 4GHz dan juga sebagai Mali-400MP GPU dan 1GB RAM. Ia perlu diperhatikan, walaupun ia telah menggunakan pemproses Quad-Core atau 4 teras, ia tidak bermakna kelajuan langsung meningkatkan 2 kali lebih kilat daripada telefon pintar dengan pemproses dwi-teras. Sehingga penulisan ini dibuat, tidak ada aplikasi Android yang boleh menggunakan beban pemproses inti Quad. Walaupun begitu, prestasi kilat pasti untuk membuat seluruh pengguna gembira.

Prestasi skrin juga sangat baik. S3 memakai paparan AMOLED yang luar biasa dengan resolusi 720 × 1280 piksel yang mempunyai tahap ketumpatan 306 piksel per inci. Dalam cuba untuk menunjukkan pelbagai kandungan, dari imej ke video, pola pada skrin sebenarnya dirasai dan "masak". Lebih-lebih lagi, ia boleh menjadi sangat matang dan kurang semulajadi bagi sesetengah orang. Tetapi bagi majoriti pengguna, skrin SGS3 pasti untuk membuat mata Terbelalak (dalam erti kata yang positif).

Bercakap bateri, Samsung GALAXY S3 dilengkapi dengan kapasiti besar bateri 2100mAh. Dikala cuba, saya berjaya memainkan video di S3 sepanjang berhampiran 6-7 jam. Daripada membuat penggunaan adil (browsing, lukisan, panggilan seperti yang diperlukan), Samsung GALAXY S3 mampu bertahan sehari (hampir 15 jam) sebelum memohon bateri. Ini sudah tentu bermanfaat untuk anda yang sering disambungkan ke Internet pada hari. Buat kesambungan, S3 sangat lengkap, bermula dari Bluetooth 4. 0, NFC, USB on-the-Go, microUSB, Wi-Fi, sehingga HSDPA 21Mbps serta HSUPA 5, 76Mbps.

Salah satu ciri yang paling bermakna telefon pintar ini adalah kepakaran kamera. GALAXY S3 sudah mempunyai 1, 9 megapiksel kamera di depan (cukup profesional untuk rakaman sendiri video) serta kamera 8 megapiksel di belakang. Dari pengalaman menggunakan GALAXY SII dan GALAXY Nota, kamera Samsung agak dipercayai. Dan subjek juga terlibat dalam S3 GALAXY Samsung. Pilihan persediaan yang agak lengkap, ditambah dengan prestasi kamera responsif membuat penggambaran dengan S3 menyeronokkan. Terdapat hampir tiada lag pengatup dan tumpuan boleh didapati dengan kilat, pasti dalam cahaya yang baik. Untuk mewajarkan momen-detik yang tidak dijawab, Samsung GALAXY S3 menawarkan pukulan pecah dan ciri foto terbaik. Dengan mengaktifkan fesyen pukulan pecah, anda boleh mengambil 20 gambar. Sebaliknya, gambar yang terbaik akan secara automatik mengambil 8 gambar dan mengesyorkan imej yang terbaik dari 8 imej.

Kualiti gambar adalah memuaskan, dengan ketepuan corak dan kontras yang baik. Terdapat beberapa pucuk fesyen, yang terdiri daripada fesyen makro (berhampiran 15cm) kepada Rance dinamik tinggi (HDR) fesyen, serta beberapa adegan fesyen untuk keadaan tertentu. Susun atur Menu agak kemas dan mudah digunakan. Walaupun terdapat cahaya kilat yang DIPIMPIN, tetapi perlu diperiksa jarak dengan subjek untuk memakainya. Flash LED ini tidak begitu teguh, jadi jangan Bandingkan dengan kamera digital tetap. Buat video, anda boleh merakam dengan resolusi Full-HD 1080p.

Kesimpulan
Ia masih sangat awal untuk mengatakan bahawa pemproses Quad-Core adalah salah satu kelebihan, kerana tidak ada aplikasi Android untuk menyokong mereka. Tetapi dengan prestasi yang popular dan disokong oleh pelbagai ciri yang belum ditemui di telefon Android lain, yang Samsung GALAXY S3 kelihatan seperti telefon yang benar-benar pandai. Malangnya beberapa ciri seperti suara S masih kurang matang dan kadangkala mengelirukan, jadi ia mungkin besar untuk menjadi sangat tidak dipakai. Sudah tentu juga beberapa ciri bijak dan inovatif yang disebut dalam seksyen ciri yang akan membuatkan anda daripada jatuh cinta dengan GALAKSI. Reka bentuk juga sedikit berbeza kerana ia tidak meneroka trend Reka bentuk unibadan yang tidak datang dengan penutup belakang, tetapi sekurang-kurangnya GALAXY S3 Reka bentuk berkongsi kemudahan penggantian bateri.

Pakej ini termasuk DropBox, Perkhidmatan simpanan maklumat di awan, dengan kapasiti 50GB untuk 2 tahun. Buat kos, RP 6. 999.000 dikategorikan sebagai agak besar walaupun ia menyerupai jenis Nota GALAKSI bermula kali dipasarkan. Jika harga tidak menjadi masalah, ini adalah salah satu telefon pintar dengan ciri yang sangat lengkap bahawa anda boleh membeli khusus ini. Bagi mereka yang ingin telefon pintar pintar yang menakjubkan dan mempunyai prestasi yang baik dalam pelbagai bidang, Samsung GALAXY S3 layak pertimbangan anda.

Lebihan:

  • Prestasi pantas
  • Bukan sahaja responsif, hasil imej daripada kamera yang baik
  • Terdapat beberapa ciri pintar yang berguna, seperti penginapan pintar, panggilan terus dan isyarat pintar
  • Skrin terang dan segar, dengan sudut tontonan yang cukup baik
  • Langsing dan reka bentuk cengkaman selamat
  • Bateri boleh ditukar sahaja
  • Terdapat slot microSD

Kekurangan:

  • Tidak ada aplikasi Android yang menyokong Quad-Core pemproses Diala
  • Rekabentuk tolak "wah" daripada pesaingnya
  • Haba yang adil digunakan untuk menembak untuk masa yang lama
  • Harga agak premium
  • Sesetengah ciri seperti suara S masih tidak digilap dan terhad 

Click to comment