-->

10 Kelebihan dan Keburukan Oppo F7 yang Perlu Tahu


Oppo F7 ialah sebuah oppo HP yang dikategorikan sebagai satu kepentingan di pasaran Indonesia. HP ini mempunyai allure paparan skrin luas dan muncul memakai takuk atau bangs. Tetapi titik jualan utama telefon ini adalah kamera dan teknologi AI yang tertanam di dalamnya.

Yup, beberapa jenis siri sekali, kamera supaya zon bererti untuk oppo. Kejayaan oppo F5 dengan ciri Kecantikan AI itu diperluaskan kepada oppo F7. Pasti, teknologi Kecantikan AI pada HP melahirkan lebih banyak ciri dan kaya.

Nah, untuk anda yang ingin tahu dan berminat untuk membeli oppo F7, tidak ada mudarat pada masa sebelum membeli membaca pendedahan kami adalah kelebihan dan kekurangan oppo F7 yang kami Senaraikan dari pelbagai sumber. Terdapat 10 mata yang diliputi, 6 mata berlebihan dan 4 mata demerit.

Ingin tahu tentang Plus tolak OPPO F7? Ikut perbincangan di bawah. Walau bagaimanapun, mari kita mematuhi butiran berikut OPPO F7.

OPPO F7 spesifikasi
Awam

  • Diumumkan Mac, 2018
  • Rangkaian 2G, 3G, 4G
  • Kad SIM dwi SIM (Nano-SIM, dua stand-by)

Badan

  • Saiz 156 x 75. 3 x 7. 8 mm
  • Berat badan 158 g

Skrin

  • Jenis LTPS IPS LCD kapasitif skrin sentuh
  • Dimensi 6. 23 inci
  • Resolusi 1080 x 2280 piksel, 19:9 nisbah (~ 405 PPI ketumpatan)

Perkakasan

  • Mediatek MT6771 Helio P60 (12 NM) Chipset
  • Octa-Core CPU (4x 2.0 GHz Cortex-A73 & 4x 2.0 GHz Cortex-A53)
  • GPU Mali-G72 MP3

Memori

  • RAM 6 GB
  • Memori dalaman 128 GB
  • Memori luaran MicroSD, sehingga 256 GB (slot Khas)
Kamera utama

  • Bilangan kamera 1
  • Resolusi 16 MP 
  • Mempunyai PDAF, f/1. 8, LED Flash, HDR, panorama
  • Video 1080p@30fps 

Kamera Swafoto

  • Bilangan kamera 1
  • Resolusi 25 MP 
  • Mempunyai F/2. 0, 1/2. 8  ", 0. 9μm
  • Video 1080p@30fps 

Kesambungan

  • Wi-Fi WLAN 802. 11 A/b/gram/n/AC, dwi-band, WiFi langsung, Hotspot
  • Bluetooth 4. 2, A2DP, LE
  • GPS A-GPS
  • USB microUSB 2. 0, USB on-the-Go

Bateri

  • Jenis Li-ion
  • Kapasiti tidak boleh tanggal 3400 mAh

Ciri

  • OS (dikala dikeluarkan) Android 8. 1 Oreo
  • Penderia cap jari (belakang dipasang), meter pecutan, gyro, berdekatan, Compass
  • 3.5 mm bicu
  • Warna solar merah, berlian hitam, Moonlight Perak

Kelebihan Oppo F7
1. Kamera Kecantikan AI Depan 2. 0
Oppo F7 seperti siri pertama, memberi tumpuan kepada kemahiran kamera depan. Jenis yang ramai orang tahu, oppo tidak lama menjadi popular sebagai salah satu pengeluar HP yang memberi tumpuan kepada kamera depan. Subjek ini dibuktikan oleh produk mereka, yang paling utama F siri, oppo F7 siri.

Oppo F7 dilengkapi dengan kamera depan 25MP, lebih besar daripada siri pertama. Kamera depan bukan sahaja satu resolusi besar tetapi juga dilengkapi dengan teknologi AI Beauty 2. 0. teknologi AI ini bukan sahaja berfungsi untuk mencipta gambar swafoto yang baik tetapi juga lebih.

Teknologi AI Kecantikan 2. 0 boleh memahami jenis seks yang diperolehi daripada tekstur wajah. Selain itu, dapat mengenal pasti 296 mata muka. Bukan itu sahaja, terdapat ciri pelekat AR yang mampu mencipta gambar animasi di lebih swafoto. Jelas ini membuat kamera depan oppo F7 Superior. Jika tidak pasti, berikut adalah contoh daripada oppo F7 Front kamera keputusan.

Gimana, keputusan yang baik, betul? Mempesonakan selap daripada oppo F7

Ini juga terima kasih kepada ketibaan sensor Sony IMX576 yang mempunyai aperture daripada f/2. 0. Menariknya, penderia ini mempunyai ciri HDR masa sebenar yang membolehkan imej swafoto untuk mewujudkan gambar yang lebih baik, terperinci.

Ketibaan HDR pada oppo F7 menjadikan oppo F7 berdaulat seperti HP awal di Indonesia yang mempunyai HDR ciri. Tidak perlu syak lagi, baik, tentang kamera depan oppo F7. Dalam kes ini kamera dapat membuat kesan bokeh, anda tahu, walaupun ia datang dengan satu. Nilai yang sememangnya lebih daripada sekadar Plus.

2. Paparan Penuh Skrin 19:9 dengan Corning Gorilla Kaca 5
Oppo F7 datang dengan 6, 23 inci skrin dengan resolusi penuh HD +. Paparan itu sendiri membawa Reka bentuk skrin yang dilanjutkan dengan "takuk" atau bangs di bahagian atas. Anda boleh mengatakan bahawa oppo F7 adalah salah satu baris HP Android yang mempunyai takuk seperti iPhone X.

Skrin yang digunakan oleh HP ini adalah dilindungi oleh LTPS IPS dengan perlindungan Corning Gorilla kaca 5. Menariknya, resolusi penuh HD + on HP lebih banyak terima kasih untuk membawa nisbah 19:9. Oleh itu, HP ini membawa resolusi 2280 x 1080 piksel yang sudah tentu mempunyai bilangan piksel yang lebih besar.

Untuk Gadgetshow, skrin HP ini dikategorikan juga dan menjadikan mereka agak gembira tentang penghasilan semula corak gambar dan video. Paparan juga masih menunjukkan paparan yang baik skrin yang dilihat dengan titik condong pandangan. Bukan itu sahaja, ciri membuat melumpuhkan "takuk zon paparan" dikategorikan untuk membantu mencipta aplikasi yang tidak menyokong skrin penuh dengan "takuk."

Walaupun kejelasan skrin HP ini kurang disebut dalam matahari, pengumpulan oppo F7 adalah dikategorikan baik. Skrin benar-benar dimaksimumkan untuk keperluan multimedia. Satu lagi nilai oppo F7 pasti.

3. Kamera Songsang Tahap
Kamera di sebalik oppo F7 masih membawa kamera 16 MP, nombor yang sama seperti yang tertanam dalam kamera di belakang oppo F5. Walaupun angka adalah sama, tetapi kepakaran oppo F7 kamera adalah lebih baik. Kamera oppo F7 muncul dengan aperture of f/1. 8 dan mempunyai sokongan untuk pengesanan fasa autokakan fokus dan LED flash.

Tuntutan di sebalik oppo F7 kamera kepakaran adalah lebih baik kerana teknologi AI tidak hanya dipinkan pada kamera depan. Kamera belakang juga menyokong ciri AI yang membolehkan kamera untuk mengenal pasti sebahagian daripada objek imej. Oh, di sini adalah contoh gambar memakai oppo F7.

Untuk canggih, kamera ini HP belakang mempunyai keputusan imej yang baik. Dalam keadaan biasa, keputusan lakaran adalah sangat baik dan ketepuan pola dalam keputusan gambar tidak melambatkan. Keputusan imej kurang cerah dan disenaraikan dengan baik.

Menariknya, kamera belakang juga mempunyai ciri bokeh dengan fesyen kesan kedalaman. Selain itu, masih untuk canggih, hasil daripada kesan bokeh kamera sebenarnya lebih baik. Jadi boleh dikatakan, oppo benar-benar bersungguh-sungguh untuk bekerja dengan zon kamera, sama ada depan atau belakang.

4. Prestasi yang Dikategorikan dengan Baik
Oppo F7 bukan sahaja mempunyai AI di zon kamera, ciri AI yang tertanam dalam perkara lain, seperti papan AI yang mempunyai kepakaran skrin Split. Dengan ciri ini, anda boleh meletakkan apl kegemaran anda di tempatnya. Terdapat juga ciri AI yang membolehkan imej untuk dikumpulkan pada subjek imej atau kedudukan tangkapan.

AI teknologi pada oppo F7 juga menyebabkan disokong oleh Chipset yang digunakan. Chipset yang digunakan pada oppo F7 ini adalah Mediatek Helio P60. Chipset ini merupakan Chipset yang inovatif Mediatek dikategorikan. Bukan sahaja kerana teknologi AI tetapi kepakaran Chipset juga baik.

Mediatek Helio P60 mampu memperolehi skor Antutu berjumlah 138606. Nilai kategori besar pada telefon pintar kelas pertengahan.

Web Unbox. PH melaporkan jika oppo F7 mampu menjalankan aplikasi dengan kilat dan dengan sokongan 4 GB RAM juga membuat HP ini dikategorikan dalam kedua-dua tugas setiap hari. Pasti dengan varian RAM 6 GB dan ROM 128 GB keupayaan boleh lebih baik.

Masih untuk Unbox. pH, dengan Helio P6 di dalamnya ada pemproses octa Core serta sokongan grafik GPU MP3 Mali-G72 membuat oppo F7 mampu untuk melaksanakan pelbagai permainan yang terkenal. Satu permainan seperti Vainglory dapat berjalan dengan kadar bingkai 58, yang pada suatu persekitaran grafik yang baik.

Satu lagi permainan MOBA yang terkenal, Arena Valor, mampu berjalan pada 30 peringkat dengan tetapan grafik yang baik. Memainkan PUBG dikategorikan sebagai normal. Oleh itu, prestasi oppo F7 dikategorikan juga dalam kelasnya.

5. Cap jari dan Face Buka kunci
Ketibaan ciri sensor cap jari dan kunci wajah pada siri oppo F5 lagi muncul di OPPO F7. Sudah tentu, kedua-dua ciri ini memperkenalkan pengalaman yang baik untuk membuka pandangan Android. Kunci muka di HP dapat mengimbas muka dengan tepat terima kasih kepada keupayaannya untuk mengetahui wajah 128 mata.

Proses pengecaman wajah dikategorikan sebagai kilat. Ia mengambil masa 0, 08 saat untuk oppo F7 untuk membuka. Kelajuan pembukaan juga dilekatkan dengan memakai penderia cap jari. Jenis dikatakan oleh beberapa saat. COM, skrin terbuka serta-merta selepas jari yang dilampirkan kepada sensor oppo F7.

Ketibaan ciri sensor cap jari dan Face buka kunci pada oppo F7 sebenarnya bukan hanya sebuah gimik. Atas sebab ini, yang kedua datang daripada ciri ini telah dikategorikan oleh kemahiran kilat.

6. Tenaga Tahan Bateri Cenderung untuk Menjadi Baik
Oppo F7 dilengkapi dengan bateri 3400 mAh. Keupayaan bateri sebenarnya dikategorikan juga. Unbox. pH menjalankan ujian menggunakan penanda aras bateri tanda komputer sebagai hasilnya, oppo F7 bateri boleh bertahan sehingga 9 jam 26 minit (beberapa foto di atas). Dan sebenarnya, Unbox. pH boleh membawa oppo F7 mampu untuk hidup sepanjang hari.

FoneArena juga penyerah oppo F7 bateri hayat dan agak berpuas hati dengan kepakaran bateri. Bateri sebenarnya dapat bertahan sehari penuh dan meninggalkan sedikit pada akhir hari. Hanya apabila bermain permainan atau menonton video, tempoh akan lebih pendek.

Kelemahan Oppo F7
1. Berat Color OS
Oppo F7 menggunakan ColorOS 5. 0 berdasarkan Android 8. 1 Oreo. Paparan antara muka adalah ciri oppo yang menjadikannya lebih cenderung sama dengan iOS. Tetapi itu bukan apa yang penting. ColorOS 5. 0 mempunyai banyak ciri yang benar-benar tidak bermakna sangat banyak.

Ketibaan ColorOS membuat storan jadi kurang agak baik. Dikala mula digunakan, ColorOS menggunakan lebih daripada 14 GB memori dalaman. Untuk mengatakan, dari memori dalaman 64 GB, ruangan kosong adalah 50, 2 GB, yang lain digunakan untuk sistem ColorOS.

Bukan itu sahaja, ColorOS pada oppo F7 saham pilihan penggunaan keyboard boleh didapati berhampiran Gboard. Papan kekunci ini didakwa untuk melindungi data maklumat individu yang anda taip. Walau bagaimanapun, papan kekunci ini tidak menawarkan sebarang fungsi pada semua untuk membuat sistem berasa lebih berat. Ini adalah jelas nilai tolak oppo F7.

2. Masih Tiada Caj Kilat
Jenis yang sama siri, oppo F7 tidak dilengkapi dengan ciri caj kilat VOOC. Walaupun ramai yang mengharapkan ciri ini untuk muncul semula dalam siri oppo kerana ia adalah salah satu ciri yang oppo telah dijual pada telefon yang lebih awal.

Kedatangan caj VOOC atau caj kilat oppo juga kerana pengecasan tenaga oppo F7 kurang kilat. Boleh dikatakan caj tenaga oppo F7 agak panjang, lebih daripada 2 jam. Oppo tidak dapat mahu harga HP ini jadi lebih mahal memandangkan caj teknologi VOOC agak mahal.

Jika teknologi ini hadir, oppo F7 boleh kos tidak akan dalam julat 4, 1,000,000 tetapi boleh hampir 5 juta bahawa bagi ramai rakyat Indonesia mahu dikira sangat mahal.

3. Masih Tanpa NFC
Jika oppo F7 mensasarkan banyak Kumpulan, ketibaan NFC harus menjadi pilihan untuk dibawa masuk. Tidak boleh digunakan NFC tidak lagi tersedia, untuk harga HP ini terletak dalam julat 4,000,000. Oleh itu, ketiadaan NFC dalam HP ini adalah nilai tolak, walaupun ia adalah mandatori untuk diiktiraf tidak semua orang memerlukan NFC ciri.

4. Masih Badan Plastik 
Oppo F7 datang dengan badan Plastik akrilik dengan Panel belakang berkilat. Dengan badan ini, membuat oppo F7 kelihatan lebih saucy. Walau bagaimanapun, ia mesti dipanggil semula badan plastik ini, bukan logam. Walaupun ia kelihatan berkilat dan boleh dilihat, sentiasa badan oppo F7 adalah plastik.

Kekurangan badan plastik dengan susunan berkilat pada oppo F7 adalah mudah meninggalkan jejak jari pada badan. Jika digunakan dengan kasing, paparan kekatalogkan HP ini supaya ia terasa menuruni Bukit.

Disimpulkan
Bagi anda yang begitu prihatin dengan rupa tubuh yang kukuh, lebih berminat dalam Snapdragon Chipset, sokongan flash mengecas dan NFC, dan tidak benar-benar seperti HP skrin yang sangat luas, HP ini adalah sama seperti anda.

Oppo F7 adalah HP yang lebih sesuai dibeli untuk kelas harga 4 juta, terutamanya bagi mereka yang suka selaf. Mereka yang perlu HP dengan kemahiran menghidupkan kamera baik juga boleh ini lirik HP. Bagi mereka yang suka bermain permainan ini masih boleh lyrics ke HP ini, pasti sambil menikmati kandungan multimedia melalui skrin.

Click to comment