-->

HUAWEI Nova 2 Lite Review: Ciri Premium Telefon Pintar Bersaiz Sederhana


Gergasi telefon pintar China Huawei memulakan tahun 2018 di Indonesia dengan menghasilkan Hero baru di kelas tengah. Dipanggil HUAWEI Nova 2 Lite, telefon pintar membawa pelbagai ciri semasa yang biasanya hanya terdapat pada model premium.

Ciri premium yang terdapat dalam HUAWEI Nova 2 Lite termasuk nisbah 18:9 skrin penuh, kamera dwi di belakang, menghadapi membuka semula teknologi pengecaman wajah, dan banyak lagi. Serta yang sangat bermakna, keseluruhan telah dibalut dengan rasmi yang lebih berpatutan daripada varian yang dahulu.

Telefon pintar terbaru HUAWEI Nova 2 Lite telah dijual di e-dagang Lazada melalui jualan kilat jalan sepanjang hari berlepas (25 April) untuk harga RP 2.599. 000. warganegara dikala Indonesia boleh mendapatkan telefon pintar di 3 bandar utama: Jakarta, Bandung, dan Surabaya. Berikut pada Mei 12 yang akan berada di Kepulauan.

HUAWEI Nova 2 Lite sendiri adalah jenis yang mampu dimiliki pengganti dari model yang dilancarkan pada bulan November yang lalu di Indonesia HUAWEI Nova 2i. Walaupun kos yang lebih murah, telefon pintar yang lebih baru sentiasa membawa kecanggihan model di awal, apatah lagi menggunakan aplikasi yang lebih baru.

Berikut adalah perbincangan lengkap mudah alih dengan telefon pintar HUAWEI Nova 2 Lite.

Sorotan

  • Paparan penuh Paparan 5, 99 inci nisbah 18:9
  • Dua kamera di sebalik & Swafoto cam 8MP + toning flash
  • RAM 3GB/32GB ROM
  • Android 8. 0 Oreo bersalut EMUI 8. 0
  • 3 slot kad (2 Nano + 1 microSD SIM)
  • Cap jari, Face buka kunci, dua Bluetooth
  • Bateri 3. 000mAh
  • Harga RP 2.599. 000

Reka Bentuk
Memaparkan Reka bentuk kontemporari, HUAWEI Nova 2 Lite kelihatan futuristik, adalah skrin penuh, nipis-bezel, tanpa butang di bahagian bawah skrin. Butang Navigasi terletak di dalam skrin yang terbentang 5, 99 inci.

Bahagian atas skrin diapit oleh kamera depan dan sensor kebiasaan. Volume jumpelang terletak selari dengan butang kuasa pada badan sayap kiri.

Slot SIM Nano dan kad memori terletak sama. Port audio 3.5 mm dan lubang caj microUSB terletak di pangkalan.

Beralih semula, kamera dwi di samping lampu kilat serta mikrofon terletak di bahagian atas sebelah kiri. Pengimbas cap jari terletak di tengah-tengah yang sedikit ke atas, dengan sempurna sesuai dengan kedudukan jari Indeks apabila memegang telefon pintar.

Bagi pasaran Indonesia, HUAWEI Nova 2 Lite adalah dalam dua pola pilihan, iaitu mempesonakan Matte hitam dan berkilat biru. Campuran Reka bentuk unik dan kaca timbunan elicits kesan berkilat dan terseimbang luster.

Jasad Kecil, Skrin Lebar
HUAWEI Nova 2 Lite mempunyai skrin lebar tetapi dengan dimensi badan yang sangat kompak. Terima kasih kepada paparan penuh dengan nisbah aspek 18:9, skrin pepenjuru dari 5, 99 inci terasa seperti telefon pintar 5, 5 inci belayar. Menjadikan telefon pintar sangat padat dan lazat menggengkam.

Dengan 82, 5% nisbah skrin ke badan dan 2, 56mm nipis bezel, berkongsi kesan yang sangat selamat untuk menikmati kandungan media seperti menonton video atau membaca.

Kamera Dwi
HUAWEI Nova 2 Lite dilengkapi dengan 2 kamera di belakang, dengan campuran resolusi 13MP dan 2MP dengan LED flash. Hasilnya, anda boleh mencipta imej seperti jurugambar yang boleh dipercayai hanya dengan telefon pintar.

Di bahagian depan terdapat kamera 8MP yang dilengkapi dengan flash toning. Sesuai untuk anda yang sering menghasilkan kandungan kreatif melalui kamera depan.

Fesyen Aperture Wide (Bokeh)
Huawei kamera dua belakang boleh membuat gambar profesional dengan lebih mudah. HUAWEI Nova 2 Lite kamera menyokong Wide aperture fesyen. Kesan bokeh ini kuat membolehkan pengguna untuk menyelesaikan fokus yang mereka mahu paparkan. Selain itu, selepas imej tamat, pengguna sentiasa boleh menggantikan fokus imej dengan ciri fokus semula. Apabila nombor aperture ditetapkan lebih kecil, sehingga latar belakang imej adalah kira-kira untuk menyalahkan dengan kontras yang lebih jelas.

Mod Kecantikan
Untuk menunjukkan imejan untuk melihat yang lebih menarik, HUAWEI Nova 2 Lite menyediakan fesyen Kecantikan sehingga tahap 10. Bukan hanya membuat swafoto, fesyen Kecantikan juga kamera kembali.

Face Buka Kunci
Ciri maju yang dibina ke HUAWEI Nova 2 Lite sedang menghadapi kunci. Ciri ini biasanya hanya terdapat dalam telefon pintar Superior atau premium. Pengguna boleh membuka skrin dengan kaedah kamera telefon pintar menghadapi untuk menghadapi. Untuk pengecaman wajah HUAWEI Nova 2 Lite boleh mengenali muka dalam cara yang praktikal. Pengguna tidak memerlukan kata laluan yang rumit pada masa ini.

Cap Jari 4. 0
Bukan sahaja menghadapi membuka kunci, HUAWEI Nova 2 Lite juga mempunyai pengimbas cap jari. Cap jari 4. Ini 0 sangat tindak balas jadi pembedahan navigation lebih selamat. Pengaktifan cap jari hanya mengambil masa 0, 3 saat untuk tindakan.

Bukan sahaja membuka kunci, cap jari juga membuat skrol dalam Galeri seperti kursor, juga boleh mencipta butang pengatup kamera, melumpuhkan penggera, dan juga menerima panggilan telefon.

Skrin Split Pintar
Dikala menonton video dalam HUAWEI Nova 2 Lite juga boleh berbual sementara. Oleh itu, jika ada sembang masuk, anda tidak perlu untuk menambah aktiviti Tonton. Silap mata adalah untuk mengaktifkan ciri Split pintar. Secara automatik skrin akan berpecah 2. Video yang kami Tonton boleh diteruskan dan sembang sentiasa berjalan. Ciri ini adalah pasti untuk memudahkan pelbagai tugas dan pasti lebih berkesan.

Sambungan Bluetooth Double
Millennials sudah tentu biasa dengan alat sokongan telefon pintar. Bermula dari pembesar suara Bluetooth, peranti yang dapat dipakai, sehingga ke Bluetooth Gamepad. Sekarang, dengan HUAWEI Nova 2 Lite, telefon pintar boleh menyambung dengan 2 peranti terima kasih kepada ciri sambungan Bluetooth Double. Secara berterusan kedua-duanya boleh aktif.

Satu lagi ciri HUAWEI Nova 2 Lite adalah sejenis screenshot dengan 3 jari; Ketik dua kali buat kunci skrin; Fail selamat supaya dokumen itu selamat dengan kata laluan; Kunci aplikasi pengunci permohonan itu, dan terdapat kesan muzik yang Huawei.

Prestasi
HUAWEI Nova 2 Lite dilengkapi dengan pemproses octa-Core Snapdragon 430 dengan penggunaan EMUI 8. 0 dan menyokong Android 8. 0 Oreo. Telefon pintar mempunyai 3GB RAM dan 32GB ROM yang boleh dieksport sehingga 256GB melalui kad microSD, mengikut maklumat yang kaya dengan pengguna.

Penanda Aras
Memakai tanda aras Antutu, HUAWEI Nova 2lite menemui skor 58572. Semasa menggunakan aplikasi Geekrak 4. 2.0, telefon pintar mendapati skor 675 pada teras tunggal serta 2765 di multi-Core. Dengan hasilnya, ciri ini akan berjalan dengan lembut untuk menggunakan gambar, media sosial, sembang, serta menyemak imbas, apatah lagi bermain permainan.

Hayat Bateri
Bateri mempunyai kapasiti 3. 000mAh dengan kehidupan yang lebih panjang. Dengan penggunaan saksama, HUAWEI Nova 2 Lite boleh digunakan sehingga 1, 3 hari. Kalua mahu lebih istimewa, menonton muzik boleh menjadi 58 jam, melihat video 13 jam, menjawab kepada panggilan telefon 21 jam, serta 11 jam browsing. Sangat baik untuk aktiviti yang menyeronokkan muda.

Ketersediaan
Telefon pintar terbaru HUAWEI Nova 2 Lite telah dijual di e-dagang Lazada sejak 25 April. Mulai hari ini (5/5) telefon pintar mula dijual di luar talian pada harga RP 2.599. 000.

Click to comment