-->

Mengkaji Semula Realme 3- Yang Sukar Android Telefon Pintar pada Julat Harga 2 Juta Rupiah


Ia tidak lama sebelum itu Realme melepaskan telefon pintar Realme 2 di Indonesia pada akhir tahun. Pada masa kini, mereka kembali ke pasaran telefon pintar di Indonesia dengan telefon pintar terkini Realme 3.

Seperti pemain baru dalam pasaran telefon pintar di Indonesia, Realme agak tangkas dalam melepaskan telefon pintar. Kali ini Realme 3 bahawa mereka membawa ke Indonesia mempunyai harga dalam asas 2,000,000 Rupiah untuk kelainan yang paling murah tetapi memperkenalkan bateri kapasiti yang besar dan prestasi yang kuat.

Realme 3 juga mengalami kenaikan dalam kamera yang memperkenalkan kemahiran yang lebih baik daripada generasi sebelumnya. Kamera juga dilengkapi dengan ciri menarik seperti rangsangan Chrome dan malam yang boleh membuat keputusan imej lebih bagus.

Saya mempunyai peluang untuk menguji Realme 3 dengan varian 4 GB RAM, 64 GB storan dalaman, dan corak biru berseri kos rasmi RP 2.399. 0000 untuk perbincangan ini.

Reka Bentuk dan Paparan
Realme 3 kelihatan menarik dengan reka bentuk unibadan dan corak pengovasi yang menggabungkan corak biru dan hijau. Badan belakang juga mempunyai kesan kaca yang menjadikan corak pengovasi kelihatan berubah bergantung kepada rasuk.

Reka bentuk Unibodinya daripada Realme 3 kelihatan langsing kerana ia hanya mempunyai satu susunan antara skrin dan badan. Digabungkan dengan gerbang pada kedua-dua belah telefon pintar, Realme 3 berasa selamat untuk cengkaman dengan satu tangan.

Malangnya, tampalan cap jari mudah dilampirkan ke belakang Realme 3 supaya perlu digunakan dengan jelas bonus kes yang telah disediakan dalam pakej jualan Realme 3.

Buat bahagian depan, realme 3 membawa melihat skrin penuh dengan sebuah dewan atau sejenis titisan air Dew. Cipta dimensi skrin yang agak luas adalah 6, 22 inci dengan nisbah skrin ke badan 88, 3%. Walau bagaimanapun, resolusi skrin disokong hanya HD + atau 1520 × 720 piksel.

Ini model Kuda Dewan di realme 3 kelihatan lebih selamat daripada model Kuda standard. Zon bangs digunakan untuk komponen kamera depan emalas, penderia rasuk, dan pengesan yang berdekatan. Bangs juga membuat bezel di bahagian atas telefon pintar boleh menjadi lebih nipis daripada bezel di bahagian bawah.

Di belakang Realme 3 Terdapat 2 kamera terbalik, lampu kilat, penderia pengimbas cap jari, dan logo Realme secara menegak-dipinkan. Di sebelah kanan terdapat butang kuasa dan bukannya bahagian di sebelah kiri adalah 2 slot kad SIM dan 1 kad microSD juga semua kekunci kelantangan.

Pada asas telefon pintar terdapat lubang Speaker, Port microUSB 2. 0, serta 3.5 mm audio Jack Port. tiada butang Navigasi fizikal di semua dalam Realme 3 kerana butang Navigasi adalah maya supaya dimensi bezel boleh kurus.

Prestasi
Dalam zon perkakasan, realme percaya pada MediaTek Helio P60 octa-Core 2 GHz Chipset teknologi daripada 12 BN proses untuk realme 3. Chipset ini mendakwa Realme adalah lebih cekap tenaga sebanyak 15% berbanding dengan generasi yang sebelumnya 14NM pemproses-Tech Chipset.

Digabungkan dengan 4GB RAM, Realme 3 mampu melakukan pelbagai aplikasi dengan mudah walaupun ia menjalankan multitasking. Proses peralihan aplikasi juga kelihatan licin multitasking.

Realme 3 juga boleh bermain permainan yang terkenal seperti arena Valor, legenda mudah alih, Garena api bebas, dan PUBG Mobile dengan mudah. Arena Valor, legenda bimbit, dan Garena api percuma permainan boleh dimainkan dengan lancar dalam tetapan grafik tertinggi.

Membuat Permainan mudah alih PUBG boleh dimainkan dengan tetapan grafik HD dan prestasi juga mudah. Permainan terkenal ini boleh dimainkan dengan tetapan kadar bingkai tinggi untuk animasi halus dalam permainan.

Dalam rangka untuk Realme 3 untuk terus menjadi sukar semasa bermain permainan, Realme menyediakan ciri-ciri ruangan permainan Realme yang boleh meningkatkan prestasi permainan dan juga memainkan peranan untuk mengumpul permainan yang telah dipasang dalam telefon pintar.

Dalam percubaan AnTuTu, Realme 3 berjaya mendapat skor besar mencecah 133. 557 mata ganjaran. Skor ini boleh dikatakan lebih besar daripada mana-mana telefon pintar lain yang menggunakan Qualcomm Snapdragon 636 Octa-Core Chipset. Buat skor Geekrak, Realme mencapai skor 1. 423 mewujudkan satu teras dan 5. 092 mencipta multi-Core.

Bateri
Realme 3 dilengkapi dengan bateri kapasiti besar mencapai 4. 230 mAh. Jumlah keupayaan bateri digabungkan dengan sistem CorePilot 4. 0 pada Chipset MediaTek Helio P60 mewujudkan kecekapan segera penggunaan tenaga bateri pintar.

Buat aktiviti harian yang menggunakan pelbagai aplikasi yang jenis sembang, perangkaian sosial, melayari laman web sehingga sesekali bermain permainan, Realme 3 dapat bertahan selama 21 jam 20 minit dari Negeri 100% ke titik kritikal 15%. Apabila diuji dengan permohonan uji bateri PCMark, Realme diterima 11 jam 4 minit skor daya tahan.

Dengan percubaan ini, ia yakin bahawa Realme 3 mempunyai hayat bateri yang panjang dan boleh melalui aktiviti setiap hari tanpa perlu untuk mengisi bateri sepanjang hari. Tetapi begitu, masa mengecas tenaga bateri telefon pintar ini agak lama ia mengambil masa 2 jam 40 minit dari bateri 0% hingga 100%.

Kamera
Satu telefon pintar ini dilengkapi dengan dua kamera belakang yang mempunyai campuran kamera utama 13MP (aperture f/1.8) dan juga kamera sekunder 2MP dan lampu kilat yang boleh membuat imej dengan baik.

Sementara itu, terdapat ciri pengiktirafan adegan AI yang membolehkan aplikasi kamera dapat mengenal pasti 16 adegan atau panorama alam dan juga 100 adegan campuran di mana imej yang terhasil mempunyai komposisi yang baik.

Menariknya, App kamera terbina dalam daripada Realme 3 memperkenalkan 2 ciri yang dipanggil Chroma rangsangan dan malam Scape. Chroma meningkatkan sendiri adalah ciri yang menggunakan teknologi kecerdasan buatan (AI) untuk memaksimumkan motif tertentu dalam imej supaya ia kelihatan lebih cerah dan lebih menarik.

Nightscape adalah ciri dengan AI drive yang boleh membuat gambar dalam sedikit cahaya atau malam yang lebih terang dan tajam. Selain itu, terdapat peningkatan kualiti gambar dalam cahaya Dim berbanding dengan imej dengan menggunakan fesyen auto.

Apabila saya memakai fesyen Nightscape, sinar cahaya juga boleh dilindungi dengan baik supaya... Tidak seperti fesyen auto yang menunjukkan luminescence cahaya adalah kelewatan yang adil.

Chroma galakan dan Nightscape ciri boleh membuat pengguna daripada Realme 3 boleh membuat imej yang memuaskan, sama ada pada waktu siang atau masa malam.

Pindah ke hadapannya, Realme 3 datang dengan kamera swafoto 13MP (f/2.0) yang mampu untuk mencipta atau wefie dengan wajah yang lembut dan terang terima kasih kepada algoritma SelfiePro yang muncul dalam aplikasi kamera terbina dalam yang mampu mengenal pasti 296 mata wajah.

Seterusnya, Realme 3 App kamera terbina dalam mempunyai ciri potret yang membolehkan kamera depan atau kamera belakang untuk dapat membuat latar belakang bokeh dan praktikal.

Cap Jari dan Buka Kunci
Realme 3 telah dilengkapi dengan sensor pengimbas cap jari yang terletak di belakang. Kedudukan pengimbasan adalah mudah untuk dicapai dengan cap jari. Imbasan dapat mengetahui cap jari saya dengan kilat untuk telefon pintar yang membuka kunci.

Sejenis telefon pintar Android purata, Realme 3 hanya membolehkan yang optimum 5 cap jari yang berbeza untuk didaftarkan di dalamnya. Bukan sahaja anda membuka telefon pintar anda, penderia ini juga boleh digunakan untuk membuka aplikasi yang menyokong pengimbas cap jari.

Apabila jari lagi kotor boleh menggunakan alternatif yang membuka kunci dengan ciri membuka kunci. Satu ciri ini dapat mengenal pasti muka dengan kilat, terutamanya dalam keadaan rasuk sedikit. Realme 3 hanya membenarkan satu muka sahaja untuk disenaraikan pada satu ciri ini.

Warna OS 6. 0
Berbanding dengan sistem pembedahan generasi sebelum ini, warna OS 6. Ini 0 yang berasaskan Android 9 pai mempunyai antara muka yang lebih bercorak dan reka bentuk ikon yang menarik.

Secara lalai, Colos OS 6. 0 pada Realme 3 adalah kira-kira untuk menawarkan paparan homescreen dengan laci fesyen untuk meletakkan aplikasi yang dipasang di dalam laci. Tetapi bagi mereka yang biasa untuk tiada laci atau App dipasang secara langsung pada homescreen, boleh mengaktifkan ciri fesyen standard yang dalam Realme 3.

Realme 3 butang Navigasi maya secara lalai terdiri daripada belakang dan rumah sahaja. Buat Buka paparan aplikasi baharu, ia mengambil kaedah yang agak unik untuk menjalankan gerak isyarat gerak isyarat ke atas dari bahagian bawah skrin. Butang Navigasi ini boleh diubah terletak dan lebih-lebih lagi boleh dipaparkan butang aplikasi terkini.

Warna OS 6. 0 juga memperkenalkan pelbagai ciri yang memudahkan pengguna untuk mengakses atau aplikasi dalam Realme 3 hanya dengan isyarat isyarat pada skrin. Satu contoh telah menyapu skrin dari atas ke bawah dengan 3 jari Mesyuarat boleh mengaktifkan untuk tangkapan skrin.

Jika anda mempunyai lebih daripada satu akaun media sosial, terdapat ciri aplikasi klon yang membolehkan anda membuat pendua apl supaya anda mempunyai 2 apl atau permainan dalam satu telefon pintar Realme 3 tetapi dengan akaun yang berbeza.

Kesimpulan
Realme 3 mempunyai kelebihan pada tenaga tahan bateri panjang dan digabungkan dengan prestasi yang kuat. Kepakaran kamera depan dan belakang juga baik sama ada dengan keadaan yang adil atau ringan.

Manakala Reka bentuk unibadan yang diketengahkan pada telefon pintar ini membuatkan ia berasa langsing apabila dipotong dan gaya pengovasi biru berseri menjadikan Realme 3 kelihatan mempesonakan.

Walau bagaimanapun, cap jari mudah untuk sekerap dalam badan belakang dan juga masa mengecas tenaga bateri daripada Realme 3 agak lama.

Melihat prestasi, hayat bateri, serta kepakaran kamera yang ditawarkan, Realme 3 adalah sebuah telefon pintar pilihan yang sesuai untuk telefon pintar dalam julat harga 2,000,000 Rupiah.

Click to comment