-->

Kajian Asus ZenFone 6: Telefon Pintar Snapdragon 855 yang Paling Murah dengan Kamera Flip 180 Darjah


Asus Indonesia membuat peminat menunggu masa yang lama untuk melihat ke hadapan untuk ZenFone 6. Walaupun ia telah diperkenalkan di seluruh dunia pada Mei 2019, maka, yang baru bertepatan pada 15 November, semalam telefon pintar ini mula dijual secara rasmi di Indonesia. Ada yang agak berfikiran lewat, tetapi bagi kita dari segi spesifikasi dan ZenFone 6 ciri sentiasa mempunyai nilai Plus yang kelihatan begitu menonjol dalam kelas.

Well, membuat anda jenis yang ingin tahu apa kepakaran telefon pintar ini serta sama ada harga mata ganjaran 6.999. 000 adalah nombor yang layak ditebus pada akhir tahun 2019, marilah, hanya ikuti perbincangan penuh kami:

Rekabentuk Premium Unik
Asus ZenFone 6 kelihatan premium dengan aturan kaca Gorilla kaca di depan dan belakang, dan bingkai diperbuat daripada logam. Corak hitam tengah malam adalah Kalem tetapi Tetep mempunyai kesan yang bergaya. Apabila dilihat pada rekabentuk minimalis. Di hadapan anda tidak mahu mewujudkan bangs kerana Asus membentangkan skrin penuh dengan bezel yang sangat nipis.

Bahagian belakang juga mudah tanpa banyak sokongan estetik bukan sahaja logo Asus dalam gaya biru. Pemasangan di atas penderia cap jari, anda ingin membuat 2 kamera yang disusun secara melintang di satu kawasan yang sama. Nah, ini adalah unik. Kamera membawa konsep flip supaya ia boleh diputar 180 darjah ke atas dalam rangka untuk menghadapi ke hadapan dan beralih ke kamera swafoto.

Dengan skrin dimensi 6-, 4-inci, ZenFone 6 masih telefon pintar yang cukup langsing yang sempurna dibuat untuk beroperasi dengan satu tangan. Ciri ini mempunyai berat yang cukup untuk mengandungi, 190 GR, tetapi masih dikategorikan sebagai okay untuk anda tangan dipegang atau dimasukkan ke dalam poket Seluar walaupun ia mungkin perlu untuk menyesuaikan bagi sesetengah orang untuk digunakan untuk berat badan.

Di sebelah kanan anda ingin membuat butang kuasa, butang pelarasan kelantangan, dan kunci pintar yang sepadan dengan namanya, anda boleh sebaliknya-mendayakannya untuk memenuhi keperluan anda. ZenFone 6 telah menggunakan Port jenis USB-C dan mempunyai bicu audio 3 Port. 5mm pemasangan di sebelahnya.

Skrin Lebar IPS
Seperti yang dinyatakan di atas, Asus ZenFone 6 menawarkan skrin dimensi 6, 4 inci. Panel yang digunakan masih IPS, namun luar biasa AMOLED Sort pada majoriti utama-gred telefon pintar dicala ini. Mujurlah, dari segi paparan skrin sentiasa kelihatan memuaskan dan tajam dengan resolusi penuh HD +.

Dengan reka bentuk skrin penuh, menikmati kandungan multimedia berasa lebih menyeronokkan tanpa perlu tersekat bangs yang biasanya meliputi sedikit istimewa apabila bermain permainan. Dari segi corak skrin juga kelihatan agak baik tetapi tahap kecerahan agak kurang memuaskan untuk digunakan pada asas panas matahari.

Kemas Kini kepada Android 10
Seawal ia dilancarkan, Asus ZenFone 6 menerima sistem pembedahan ZenUI 6 berasaskan Android. 0 Pie. Reka bentuk antara muka kelihatan ringkas dan serupa dengan stok Android. Tidak kurang menarik, ZenFone 6 yang muncul di Indonesia telah menyokong sistem pembedahan yang terkini Android 10 dengan antara muka ZenUI 6.

Kemas kini untuk Android 10 dalam ZenFone 6 boleh dimuat turun secara langsung oleh pengguna di Indonesia melalui FOTA, atau dengan secara manual menjalankan naik taraf sistem pembedahan tanpa lulus FOTA. Semua keperluan untuk menaik taraf sistem pembedahan boleh dimuat turun melalui web rasmi ASUS.

Kamera Flip: Hasil Gambar Swafoto Sama Seperti Kamera Belakang
Sekali lagi kami menegaskan, Asus ZenFone 6 adalah ciri unik kerana ia mempunyai bahan fotografi yang berkata kamera. Terdapat dua kamera yang sedia, satu kamera utama dengan Sony IMX586 48 megapiksel F/1 sensor. 8 dan satu ultra-Wide 125 darjah 13 megapiksel F/2 kamera. 4. untuk menerapkan konsep kamera berputar 180 darjah, kamera juga boleh digunakan seperti kamera swafoto.

Satu lagi Plus, kamera ZenFone 6 bukan sahaja boleh beralih kepada sudut 180-darjah. Anda boleh mengawal sudut putaran secara manual melalui kekunci kelantangan. Ia pasti membuat kamera ZenFone 6 sangat serba boleh jika anda mahu mengambil gambar dari sudut yang luar biasa. Sebagai contoh, anda mahu gambar terang dari kedudukan pinggang atau mencari sudut menembak tanpa gelongsor telefon anda. Satu kemudahan lagi yang ZenFone 6 menyediakan bahawa ia mengambil gambar panorama. Kamera flip adalah kira-kira untuk bergerak secara automatik untuk mengambil gambar panorama yang lebih licin. Menarik, ' hak?

Buat gambar, untuk kami ZenFone 6 dapat menangkap gambar yang terang dengan baik dalam keadaan yang sempurna cahaya. Sharpness dan nampaknya dikategorikan cukup (walaupun bukan yang terbaik), serta yang sangat bermakna, anda mahu mencapai hasil yang kira-kira dicala yang sama mengambil selafatan. Apabila tangkap dalam keadaan ringan rendah, ZenFone 6 kami masih agak kurang apabila dibandingkan dengan pihak lawan.

Prestasi Pantas untuk Permainan
Asus ZenFone 6 adalah bersenjata dengan yang Qualcomm Snapdragon 855 Chipset. Varian dikeluarkan di Indonesia disokong oleh 6 GB RAM dan 128 GB memori dalaman. Campuran yang pasti sangat menggoda bagi pengguna yang mahu telefon pintar dengan prestasi yang kukuh khusus untuk permainan sokongan.

Keputusan sepadan dengan dakwaan. ZenFone 6 mampu membentangkan prestasi yang sangat lembut untuk semua keperluan. Kami juga telah bekerja pada permainan yang terkenal seperti PUBG Mobile dan asfalt 9, kedua-duanya boleh berjalan secara optimum tanpa halangan lag. Sepanjang aktiviti permainan suhu telefon pintar adalah hangat, tetapi belum lagi pada masa yang sama dengan keseronokan bermain.

Kami juga telah menguji prestasi ZenFone 6 menggunakan beberapa aplikasi penanda aras yang terdapat dalam gedung Google Play.

Bateri Pepejal
Salah satu daripada mercu apa yang boleh membuat kita jatuh cinta dengan ZenFone 6 adalah kapasiti untuk mencapai 5 bateri. 000 mAh. Cipta dimensi telefon pintar utama, 5. 000 mAh jelas sangat besar. Carian yang tidak semestinya mudah pada ciri utama yang lain.

Gunakan dengan sejenis sembang gaya yang adil, melayari media sosial, kadangkala menonton video dan kadangkala bermain permainan, Asus ZenFone 6 boleh menemani kami sehingga 1, 5 hari. Tetapi untuk penggunaan permainan yang lebih sengit, jelas hayat bateri akan menjadi berbeza. Untuk pengecasan, ia mengambil masa kira-kira 2 jam untuk mengecas bateri sehingga 100 peratus penuh.

Kesimpulan
ZenFone 6 terlalu lewat? Ia boleh jika bercakap tentang gembar-Nya, Ya, sedikit lewat. Pada ketika itu diperkenalkan secara global beberapa bulan kemudian, telefon pintar ini mempunyai keupayaan yang besar bagi ramai pengguna untuk terdorong dan malangnya Asus Indonesia kurang mampu untuk menggunakan saat ini.

Tetapi apabila ia datang kepada spesifikasi, ciri dan kepakaran yang ditawarkan, tiada perkataan lewat. ZenFone 6 masih sangat sempurna untuk anda yang mengidam pengalaman yang biasa telefon pintar utama hari ini. Tambahan pula, apabila dibandingkan dengan produk utama majoriti, harga ZenFone 6 berasa lebih selesa.

Dibanderol RP 6.999. 000, Asus ZenFone 6 sesuai untuk anda yang sedang mencari telefon pintar dengan prestasi yang luar biasa, hayat bateri yang besar, dan mempunyai inovasi yang berbeza dari produk lain.

Mutahir:

  1. Kelihatan unik dengan kamera flip
  2. Bahan premium dan lazat
  3. Prestasi mempercepatkan terima kasih kepada Snapdragon 855
  4. Kamera flip: kembali kamera kualiti dan swafoto serupa
  5. Sudut putaran kamera boleh ditetapkan secara manual
  6. Bateri adalah menakjubkan besar, 5. 000 mAh
  7. Harga agak menarik dalam kelas

Yang Kurang:

  1. Kepakaran rendah, masih tidak memuaskan
  2. Mahu lebih menarik apabila skrin telah AMOLED luar biasa
  3. Konfigurasi kamera tidak lengkap sebagai telefon pintar sekarang

Asus ZenFone 6 Spesifikasi

  • Skrin 6, 4 inci penuh HD + IPS
  • SoC Qualcomm Snapdragon 855
  • RAM 6 GB
  • 128 GB memori dalaman
  • Kamera belakang dan Penyambut flip kamera 48 megapixel F/1. 8 + 13 megapixel ultra-Wide
  • Bateri 5. 000 mAh
  • Sistem operasi Android 10
  • Ciri Keselamatan penderia cap jari
  • Harga RP 6.999. 000 

Click to comment