-->

Review: Coolpad Sky 3 E502 Mahal, Bergantung Kepada Badan Logam dan Kamera Swafoto

Review: Coolpad Sky 3 E502
Review: Coolpad Sky 3 E502
Ini terbaru telefon pintar Coolpad kelihatan premium dengan badan logam, dan disokong oleh teknologi skrin 2. Keluk lengkung 5D adalah lebih cantik. Dipadankan dengan kempen produk dalam media massa, Coolpad Sky 3 E502 membuat kamera khas untuk swafoto. Di samping itu, produk yang diuji dengan nadi ini juga dilengkapi dengan kepakaran rangkaian 4G LTE dwi siap.
  • Harga produk: RP 2. 399.000,-
  • Pilihan corak: emas, hitam, putih
  • Pakej jualan: Telefon bimbit, pengecas, maklumat kabel, Earset, manual novel, kad jaminan, SIM ejin
Personaliti Reka bentuk produk ini boleh dikatakan sedikit lebih ' kece ' daripada siri ' langit '. Ia kelihatan dengan pembinaan padat dan pepejal, badan dibalut dalam bahan logam yang agak premium. Secara kebetulan, Coolpad Sky 3 E502 Kami diuji mempunyai corak emas (emas), walhasilnya kelihatan begitu cantik. Badan telefon ini dikategorikan sebagai ' Bonga ', berat juga agak berat. Walau bagaimanapun, dimensionless Slim menjadikannya sesuai dan selamat.

Coolpad Sky 3 muncul dengan 2 konsep reka bentuk. 5D lengkung kaca. Iaitu, skrin dimensi 5. Telefon mudah alih 5 inci ini mempunyai susunan kaca dengan struktur melengkung yang sedikit, serta pengumpulan bahagian depan Coolpad Sky 3. Bezel yang dihiasi tepi skrin agak nipis. Ini adalah apa yang membuat ini rekabentuk telefon pembinaan ergonomik.

Walaupun pada kertas tidak menyebut Corning Gorilla Glass, tetapi ia diperoleh dalam bentuk fizikal, skrin Coolpad Sky 3 telah dilengkapi dengan susunan kaca anti-calar khas.

Sesuai untuk sasaran pasaran dan trend telefon pintar semasa, Coolpad Sky 3 mengamalkan konsep rekabentuk unibody. Secara automatik, bateri telefon tidak boleh dikeluarkan dari Kompartemennya dengan mudah. Kerana ia tertanam secara langsung dalam badan. Sejenis LG X cam, oppo F1/F1 Plus dan beberapa produk yang sama, Coolpad Sky 3 juga mengamalkan konsep hibrid dulang SIM. Model Kad yang digunakan adalah Nano-SIM dibuat dalam kedua-dua slot, di mana satu slot juga mempunyai peranan kad microSD.

Coolpad Sky 3 dilengkapi dengan 2 kamera dengan resolusi yang sama (depan dan belakang), 8 MP. Untuk hal ehwal lukisan, kamera utama masih jauh kurang daripada telefon pintar kelas purata mempunyai resolusi 13 MP. Hasil klip juga ' apa yang mendapat '.

Cipta imej Luaran, jelas kelihatan, walaupun masih banyak hingar dihiasi. Tahap pencahayaan serta ketepuan agak seimbang. Tetapi membuat gambar dalam kedudukan rasuk yang sedikit, walaupun dibantu oleh flash LED, ia masih berasa kurang jelas.

Walau bagaimanapun, kamera Coolpad Sky 3 telah dilengkapi dengan ciri kelas yang boleh dipercayai. Dari fesyen HDR, malam, panorama, wajah pengiktirafan kepada fesyen Pro yang boleh digunakan untuk mengasah kemahiran lukisan anda. Biarkan imej boleh kelihatan sejuk, anda juga boleh menggunakan pelbagai penapis terbina dalam atau juga boleh digunakan dengan menggunakan aplikasi penyuntingan imej.

Satu jenis disebutkan sekali, Coolpad Sky 3 E502 diletakkan seperti telefon pintar untuk pencinta swafoto. Walaupun resolusi Sony CMOS sensor digunakan untuk hanya 8 MP, tetapi imej diri yang terhasil telah cukup baik dengan butiran gambar yang jelas. Anda juga boleh menggunakan ciri Kecantikan yang membolehkan kualiti swafoto berkembang.

Bagi mereka yang mahu VLog-an, kamera telefon ini juga boleh digunakan untuk rakaman video. Malangnya, resolusi video adalah terhad kepada 720p HD.

Diperoleh daripada maklumat permohonan penanda aras serta spesifikasi lalai kilang, Coolpad Sky 3 hanya dilengkapi dengan MediaTek MT6735P Chipset dengan 1 64 GHz-bit Quad--pemproses teras. Dengan harga yang hampir mencecah RP 2, 5 juta, yang telah dibuat oleh The innat ini adalah bernombor ' Nanggung '. Sesetengah produk yang sama kebanyakannya berharga di Sejutaan.

Bukan itu sahaja, telefon ini juga mengambil 2GB RAM Plus 16GB ROM yang sekali lagi ' Standard '. Dalam pasaran pada harga yang sama, banyak telefon yang telah membawa RAM 3GB apatah lagi terdapat 4GB. Walaupun begitu, mewujudkan kemahiran tugas dan melaksanakan beberapa permainan anyway, persembahan perkakasan coolpad Sky 3 telah agak baik dan mudah.

Untuk mengiktiraf keupayaan, Kami menjalankan penanda aras menggunakan beberapa aplikasi. Dengan AnTuTu, Coolpad Sky 3 mempunyai skor 25247 yang tahap dengan Advan i45, tetapi ia hilang dengan ketara apabila dibandingkan dengan Polytron ZAP 6 kuasa yang kosnya lebih murah.

Manakala dengan Geekbangku 3, telefon ini menempah 464 mata untuk teras tunggal serta 1319 multi-Core. Buat grafik Mali-T720 digunakan, Kami memakai aplikasi NenaMark 2 dengan skor 52.3.

Coolpad Sky 3 E502 yang boleh dikatakan sebagai generasi awal telefon Coolpad yang serta-merta mendapati suntikan platform Android terkini, adalah jenis 6. 0 Marshmallow. Pada antara muka, telefon ini menggabungkan dengan CoolUI 8. Cool 0 Coolpad itu sendiri.

Walhasilnya, antara muka telefon ini jadi kelihatan lebih segar. Anda juga boleh melakukan pelbagai penyesuaian dan tetapan untuk telefon mudah alih anda. Dan, sudah tentu, sistem pembedahan Android baru bahawa Coolpad Sky 3 E502 membawa dapat mempercepatkan dengan baik dan mudah.

Coolpad Sky 3 E502 dengan ujian Kami menyokong dua kemahiran siap sedia dwi SIM, dengan sambungan rangkaian 4G LTE. Sementara itu, dalam spesifikasi yang disenaraikan dalam kotak jualan hanya menyokong WCDMA/HSPA, tidak ada penjelasan 4G LTE. Pada peranti sendiri, disenaraikan jika Coolpad Sky 3 E502 ini Kami diuji adalah ciptaan dari China.

Ini bukan perkara perdebatan. Ini bermakna, produk yang diuji telah menyokong teknologi 4G LTE. Baik-baik saja, rangkaian LTE di Coolpad Sky 3 baru sahaja mencipta slot SIM utama (SIM 1). Sebaliknya membuat slot SIM 2 hanya 2G/GSM. Anda boleh mengetahui dalam seting pengurusan kad SIM, yang mempunyai struktur tetapan standard yang mudah untuk disemak.

Well, satu perkara yang agak menyusahkan adalah penggunaan Nano-SIM model di kedua-dua slot kad SIM di Coolpad Sky 3. Jika anda menggunakan kad SIM mikro atau mini-SIM, ia adalah wajib untuk menukar Kad kepada Galeri pengendali atau memotong. Bukan itu sahaja, dulang SIM yang disediakan oleh telefon adalah mengamalkan konsep hibrid. Jadi, jika anda ingin menggunakan 2 Kad, storan automatik memori lanjutan tidak boleh digunakan. Begitu juga sebaliknya.

Buat sumber kuasa, Coolpad langit 3 bergantung kepada kapasiti bateri 2500 mAh. Buat telefon 4G, kapasiti ini masih dianggap ' Nanggung '. Setakat ujian, dengan sambungan maklumat aktif dan penggunaan serentak ciri, bateri telefon ini hanya mampu bertahan kurang daripada setengah hari.

Walau bagaimanapun, anda boleh menggunakan ciri ' penjimatan kuasa ' dalam aplikasi ' Pengurus cool '. Terdapat beberapa opsyen Penjimat bateri yang boleh anda pilih. Kekal diselaraskan hanya dengan keperluan.

Diperoleh pada spesifikasi rasmi Coolpad, Sky 3 E502 didakwa untuk menyokong teknologi pengecasan cepat. Malangnya, apabila Kami menjalankan pengecasan bateri menggunakan pengecas terbina dalam, untuk pengecasan kilat dalam Coolpad Sky 3 diuji tidak berjalan. Serta menggunakan pengecas lain yang mempunyai output 2 ampere, pengecasan cepat tidak boleh berfungsi.

Kesimpulan :
Lebihan
  • Dua SIM 4G LTE
  • Badan logam
  • Android 6. 0 Marshmallow

Kekurangan
  • Prestasi perkakasan Standard
  • Skrin tidak penuh HD
  • Dwi Nano-SIM agak menyusahkan 

Click to comment