-->

Kajian Smartfren Andromax G2 Edisi Terhad

Smartfren Andromax G2
Smartfren Andromax G2 
Beberapa ketika kemudian, Smartfren mengeluarkan ciri telefon pintar varian baru yang dipanggil Smartfren Andromax G2 Edisi terhad, yang merupakan hasil kerjasama mereka dengan penjual Cina, Coolpad.

TRL mempunyai peluang untuk mengkaji lebih banyak dalam apa jenis ciri Android KitKat telah dikeluarkan pada harga 1. 099.000 ini. Dengan harapan boleh menjadi rujukan bagi para Buddy Trenogoers.

Kesempurnaan

  1. Ciri telefon pintar
  2. Kabel USB
  3. Unit pengecas
  4. Telefon telinga
  5. Kad jaminan serta novel manual

Reka bentuk
Bahagian rekabentuk Smartfren Andromax G2 Edisi terhad adalah Universal tidak jauh berbeza dari siri Andromax G2 sebelumnya, yang membawa bentuk tepi melengkung dengan susunan logam/Chrome di bahagian depan tepi ciri. Penempatan unsur ini berbeza daripada telefon pintar tempatan yang kebanyakannya tempat di antara bahagian depan dan penutup belakang.

Dalam pegangan awal telefon pintar, ia terasa agak ringan berbanding dengan ciri pada harga yang sama, seperti Advan S5e atau Advan S5J.

Andromax G2 Edisi terhad agak selamat untuk memegang, sangat sesuai untuk diadakan dengan orientasi skrin. Tidak sangat besar, tidak sangat berat dan agak nipis untuk dimensi telefon pintar dengan 1,000,000 banderol. Cipta bahagian ini, ciri boleh digabungkan dengan telefon pintar kelas lain.

Walau bagaimanapun, tidak banyak kelebihan ke atas sisi bezel atau penutup yang boleh dipamerkan, berbanding dengan ciri kelas. Malangnya, Reka bentuk perlindungan yang sangat biasa tanpa salutan corak membuat ciri-sifat merasa membosankan apabila dilihat dari bahagian belakang dan bahagian ini juga berasa terdedah kepada strok. Satu pusingan dan benjolan yang menonjol Seksyen kamera terdedah kepada geseran apabila ciri itu dilekatkan di atas permukaan rata

Butang kuasa terletak di sebelah kiri ciri (pengguna kanan), manakala kekunci kelantangan diletakkan di sebelah kanan (pengguna kiri). Dimensi kedua butang adalah lebih nipis daripada beberapa telefon pintar kelas, satu corak dengan mengejar, tidak ada sentuhan Chrome tetapi Reka bentuk yang muncul kelihatan lebih licin dan hampir tidak kelihatan apabila ia dibarisi dari jarak 1 m. kelebihan lain, penempatan butang-Button ini tidak begitu menonjol atau melekat.

Skrin
Smartfren Andromax G2 Edisi terhad membawa dimensi 5-inci paparan dengan resolusi 480 x 854 piksel, bukan spec yang buruk. Terima kasih kepada pangkalan teknologi FWVGA serta ciri skrin paparan IPS adalah lebih baik daripada ciri segmen tunggal. Apabila ia boleh memberi penarafan, 8 daripada 10 bintang saya berkongsi membuat komponen ini untuk telefon pintar kelas.

Ciri tindak balas skrin sentuh juga agak baik, lebih-lebih lagi ia terasa lebih responsif juga daripada ciri kelas yang saya telah cuba. Subjek ini membuatkannya lebih mudah bagi saya untuk menaip mesej pendek walaupun tanpa aplikasi papan kekunci pihak ketiga.

Prestasi
Dalam kelas yang sama (harga), Smartfren Andromax G2 Limited edisi dikategorikan menawarkan lebih banyak keistimewaan. Pemproses dibuat di Qualcomm, Snapdragon Quad-Core 1, 2 GHz Cortex A7 dengan Adreno 302 grafik dan 512MB RAM. Komponen ini adalah kategori unggul diberikan sangat sedikit ciri baru yang dijual untuk harga 1,000,000 yang dibekalkan dengan komponen.

Untuk menguji prestasi ciri, saya menggunakan program mudah alih AnTuTu, dengan skor 15137. Berikut adalah keputusan lengkap dan perbandingan ujian AnTuTu. Pada kertas tidak khas, tetapi tidak bermakna kurang baik. Ujian seterusnya menjamin prestasi dalam bidang.

Untuk menjadi lebih objektif saya segera jajal ciri melaksanakan beberapa judul permainan dengan tahap yang berbeza keperluan sumber. Awal saya cuba untuk memuat turun perlumbaan sebenar 3 lepas selepas itu saya bermain beberapa minit, pada mulanya saya agak terkejut kerana paparan permainan sangat jelas juga berjalan lembut.

Ia adalah memalukan untuk memanjat ke aras 7 dengan serta-merta permainan berjalan dengan jumlah berjalan. Saya juga bertanggungjawab untuk melaksanakan semula permohonan ini boleh kembali kepada bangsa. Tetapi hanya bermain satu pusingan, masalah seragam kembali I semula jadi. Ujian saya keluar.

Ujian seterusnya saya memasang permainan Liga impian bola sepak serta jalan zombie. Kedua-dua permainan berjalan dengan lancar dengan baik, manakala permainan bola sepak Dream Liga termasuk dalam jenis pertengahan yang cenderung untuk menjadi, bahkan lebih mahal atau ciri bilik darjah tidak pasti dapat berbuat demikian. Tetapi dalam edisi Andromax G2 Limited, Permainan berjalan dengan perlahan-lahan.

Audio
Apabila anda mula memainkan muzik dalam aplikasi terbina dalam, hampir tiada apa-apa yang khas cenderung untuk menjadi lemah. Tetapi sebenarnya saya kecele, selepas membaca spesifikasi ciri sebenarnya saya tidak ingat mengaktifkan ciri Dolby Digital Plus audio. Selepas ia diaktifkan, bunyi yang dikeluarkan serta-merta Pampers telinga.

Sayangnya lokasi pembesar suara terletak pada asas sepadan dengan kedudukan sawit. Jadi, jika ciri yang dipotong sehingga bunyi disekat dan sebagainya tidak dimaksimumkan.

Ia adalah lebih seronok untuk menonton muzik melalui telefon telinga, saya tidak ingat jika harga ciri ini kos 1,000,000. Jika diminta untuk melihat muzik tanpa terlebih dahulu mengetahui ujian buta, saya pasti ingin berfikir ciri ini memasukkan jenis pertengahan julat dengan julat harga 3,000,000.

Kamera
Smartfren Andromax G2 Edisi terhad mempunyai 2 kamera, dalam kamera 5MP yang berbentuk belakang lengkap dengan lampu kilat LED. Selepas itu di depan sensor 1, 3MP.

Aplikasi kamera terbina dalam mempunyai pelbagai pilihan seperti fungsi, pemasa, corak impak, adegan fesyen, pengesanan wajah, pendedahan automatik, fesyen denoise, redeye pengurangan, anti-banding dan sebagainya.

Malangnya seperti yang saya bekerja di HDR fesyen, App kamera serta-merta ditutup dan saya berlari keluar dari keputusan gambar. Selepas beberapa minit berdiam diri-kerana suhu ciri itu meningkat selepas ujian AnTuTu-kamera saya cuba lagi dan ciri HDR bekerja tanpa masalah.

Kamera Kelajuan
Ini kepakaran kamera yang paling banyak aspek daripada keputusan pembelian ciri telefon pintar. Ia juga disenaraikan kelajuan kamera dalam menangkap objek gambar.

Untuk menguji kelajuan kamera di Smartfren Andromax G2 Limited Edition, saya menggunakan aplikasi CamSpeed bahawa sesetengah media menggunakan untuk menguji kemahiran ini. Hasil kelajuan kamera telefon pintar hanya 1 digit pada dasar Nexus 6 dan Samsung GT-18200, yang tidak ada tetapi Samsung Galaxy SIII mini.

Kesambungan
Buat sambungan ke Smartfren Andromax G2 Edisi terhad untuk membawa sebahagian daripada kemudahan, beberapa jenis WiFi, Bluetooth 3. 0 dan 2 sambungan Port membuat satu USB mini dengan pelabuhan cas semula. Selepas itu, satu lagi Port Jack 3.5 mm adalah untuk output telefon EAR.

Bateri
Sepanjang proses semakan, penulis juga mempunyai peluang untuk menguji hayat bateri dalam keadaan tertentu.

Ciri ujian awal digunakan untuk memainkan muzik dengan volum optimum ditambah dengan ciri yang didayakan Dobly, selepas itu rangkaian maklumat mudah alih aktif dan tahap penjelasan skrin adalah optimum. Akibatnya, ciri ini beroperasi dari jam 10. 30 hingga 19. 15 atau kira-kira 8 jam 45 minit.

Ujian seterusnya tentang ciri yang diperlukan untuk melaksanakan permainan bola sepak Liga impian yang berterusan. Keadaan awal bateri dicas sepenuhnya, diisi di negeri ciri mati. Akibatnya, ciri ini berlangsung dari 23 jam. 20 hingga 1. 15 atau berhampiran 1 jam 50 minit.

Kesimpulan
Bercakap tentang kepakaran, Andromax G2 Edisi terhad dengan jelas melebihi harga yang ditawarkan. Secara umum, ciri ini cemerlang dalam banyak "apabila" mandatori daripada ciri pada harga yang sama.

Bahagian Reka bentuk, prestasi Bunyi, paparan skrin, prestasi permainan Classy dan pengendalian yang mudah tidak diragukan lagi, Semua dimiliki oleh Smartfren Andromax G2 Edisi terhad. Jika terdapat sisi negatif ciri ini, sehingga saya percaya ia akan dilindungi oleh harga murah dan maklumat bonus yang disediakan oleh Smartfren.

Cabaran yang paling untuk Smartfren itu sendiri, supaya liputan CDMA rangkaian mampu untuk mencapai lebih banyak kawasan.

Click to comment