-->

Review Lenovo A6600 Plus: Bergantung Semata-Mata kepada RAM dan 4G LTE

Review Lenovo A6600 Plus: Bergantung Semata-Mata kepada RAM dan 4G LTE
Review Lenovo A6600 Plus
Lenovo membawa siri A6600 Plus ke pasaran Indonesia, seperti alternatif untuk menyelesaikan keperluan telefon pintar 4G LTE yang berpatutan. Spesifikasi agak kukuh, yang dibina untuk bersaing dengan rakan sekelas.

Lenovo telah agak lama bermain di pasaran bergerak tanah air. Produk – produk telah bertaburan secara meluas di pasaran. Tetapi tidak lama dalam lingkungan harga RP1, 5 juta, vendor China tidak lagi mempunyai peluru untuk berkongsi rintangan dari pencerobohan produk vendor pesaing.

Sehingga model A6600 Plus dibawa, ia yakin bahawa segmen pertengahan-hujung yakin. Ciri ini agak lengkap, dengan spesifikasi yang kompetitif, juga membuat dimensi telefon pintar dengan perbandingan RP1, 6,000,000. Bukan itu sahaja, pakej jualan juga lebih menggoda, yang berkongsi pelbagai bonus yang menarik. Tetapi bagaimana pula dengan prestasi?

  • Harga: RP 1. 599.000


  • Pilihan warna: Hitam


  • Pakej jualan: unit telefon bimbit, bateri, kabel maklumat, penyesuai pengecas, telefon telinga, manual + waranti, pengawal skrin, sarung silikon, Nut mini tracker, IM3 Ooredoo starterpack, 16GB SanDisk microSD (bonus terhad)


Balut Badan Plastik
Selamat. Sekurang-kurangnya seperti itu adalah rasa masa awal yang diambil. Kontur Reka bentuk dibundarkan, dengan sudut badan yang mesra di tangan. Tongkrongannya adalah agak langsing dan ringan, dengan ketebalan 8, 8mm dan berat 142 gr.

Walau bagaimanapun, ia jelas kelihatan dan merasakan apabila bahan sarung belakang diperbuat daripada plastik biasa, yang tidak kelihatan khas. Nasib Doff bertuah, sehingga ia tidak mudah menjejaskan baki cap jari. Satu lagi adalah dalam bahan windshield, yang agak magnet untuk seluruh jari.

Walaupun lubang pembesar suara diuntukkan di belakang, pecah audio telefon ini masih kedengaran kuat. Juga telefon diletakkan di medan rata untuk contoh Jadual. Ia menyebabkan bahan kamera Reka bentuk kepada POP, tidak sekata dengan badan telefon untuk meninggalkan jarak/ruang untuk mencipta aliran Bunyi.

Butang kuasa dan kelantangan Roker pada Lenovo A6600 Plus dipasang di sebelah kanan badan. Sebaliknya di sebelah kiri dibuat biasa. Port microUSB telah dihujani di bahagian atas badan, bersebelahan dengan bicu audio 3. 5mm. kekunci navigasi kapasitif dipasang di bahagian bawah skrin, tanpa kehadiran latar.

Dalam kes ini, terdapat sedikit cingcong dalam hitam, jika tidak digunakan.

Cari bateri, 2 slot kad SIM dan slot kad microSD, tidak adil membuka badan di sebalik kes. Bekalan kuasa boleh dipasang (boleh tanggal).

HD Paparan
Lenovo A6600 Plus skrin regangan 5 inci, di 720p HD (720x1280 piksel) Resolusi. Walaupun belum lagi penuh HD 1080p, terlihat agak lembut dan jelas. Dikala digunakan di luar, paparan skrin juga sentiasa muncul dan membaca dengan jelas. Ia adalah baik untuk menetapkan kecerahan skrin untuk "penyesuaian" fesyen membuat mendapatkan pencahayaan yang patut berhampiran keadaan. Supaya anda boleh menjimatkan tenaga.

Dari segi tindak balas, skrin boleh menjadi kilat, responsif. Digunakan menaip melalui keyboard maya juga mudah, tanpa sebarang halangan. Disenaraikan untuk ketik, leret, pinch-ke-zoom, peralihan menu, dan banyak lagi. Oya, skrin menyokong multisentuh sehingga 5 titik.

CPU Quad-Core, 2GB RAM
Sokongan 2GB RAM memori jadi salah satu kelebihan Lenovo A6600 Plus. Ini biasa mempertimbangkan dalam julat harga ini namun banyak telefon bimbit menerima kapasiti ini, digabungkan dengan Android OS 6. 0 Marshmallow.

Unik, pada permulaan mendapatkan telefon ini, dalam suapan ciri (kira-kira telefon) mendapat maklumat RAM pada 1GB yang ditunjukkan. Tetapi ia ditukar kepada 2GB selepas melaksanakan proses kemas kini firmware.

Dalam dialog dengan kelajuan prestasi, ' otak ' telefon ini adalah sebuah MT6735p MediaTek berbentuk cip, dengan satu CPU Quad-Core 1. 0GHz. belum lagi seorang yang berpakaian telefon pintar generasi utama. Ia mempunyai 64-bit jenis (Cortex-A53), tetapi prestasi sentiasa agak standard. Ia telah menguji Dicala melaksanakan penanda aras AnTuTu 6. 2.1, hasilnya tidak terlalu menarik untuk membuat telefon pintar.

Walaupun juga Realitinya, prestasi yang direkodkan masih boleh dipercayai. Dikala dijemput untuk melaksanakan banyak aplikasi (multitasking), boleh berjalan dengan mudah. Disenaraikan untuk bermain permainan yang agak berat seperti "asfalt Xtreme", yang menunjukkan visual yang cukup baik terima kasih kepada Mali-T720MP GPU. Juga tidak dijumpai kelewatan/lag Diala coverflow.

Berikut adalah keputusan ujian penanda aras bahawa PULSE sedang berjalan di Lenovo A6600 Plus.

  • AnTuTu V6. 2.1 23. 982
  • GeekBench4 30 (satu teras) & 1195 (Multi-Core) dan mengira 615
  • NenaMark2 50, 9
  • 3DMark (pukulan sling 3.1) 84

Sudah tentu, dengan sokongan 2GB RAM Plus 16GB memori dalaman, membolehkan anda untuk memasang banyak permainan dan aplikasi dari kedai Google Play. Tidak perlu bimbang tentang ' pemberitahuan tidak mencukupi ' atau ' storan tidak mencukupi '.

Kamera 8 MP & 2 MP
Kuasa kamera Lenovo A6600 Plus adalah standard yang benar untuk dicala ini. Buat menembak dalaman, gambar kamera di sebalik 8 Mfoto cukup baik. Dalam keadaan Dim masih agak jelas, walaupun sedikit hitam dan cukup banyak bunyi bising. Tetapi ia boleh dibetulkan apabila mengaktifkan LED flash Light. Perlu menggunakan fesyen auto, membuat persediaan segera.

Di luar (luar), imej yang terhasil adalah lebih cerah. Tetapi kualiti tidak terlalu istimewa. Walau bagaimanapun, maklumat dan hasil tangkapan adalah cukup baik. Diuji pada tangkap awan, dapat ditangkap dengan jelas.

Kamera swafoto telefon ini terhad kepada 2 Mfoto. Swafoto pada cahaya yang baik juga hasilnya kelihatan kurang terperinci dan terang. Apabila anda menggunakan swafoto dalam ruang, keputusan potret adalah hitam, banyak bunyi bising. Walaupun mengecewakan, akses sekurang-kurangnya gaya sentiasa boleh dicuba. Hanya pastikan keadaan pencahayaan cukup tepat, buat keputusan maksimum.

Buat penerokaan hasil potret kamera, dapat ' Mengutak ' adegan menembak fesyen yang disediakan. Boleh dicuba: malam, matahari terbenam, acara, potret, landskap, potret malam, teater, tepi laut, salji, gambar biasa, bunga, tindakan, dan sinaran tanah. Terdapat juga tetapan ISO, ciri anti shake, pengesan muka, EIS membuat video serta yang lain.

Multimedia
A6600 Plus tidak dibekalkan oleh pemain muzik asli Lenovo. Mari kita bergantung pada pemain muzik daripada Google, memainkan muzik. Oleh itu, ciri penyamaan standard. Walau bagaimanapun, ia agak merasakan bahawa muzik yang dinikmati melalui telefon, yang juga disediakan dalam pakej jualan. Penghantaran bunyi lebih nendang, dengan rentak Bass lebih ketara.

Cipta audio yang didengar melalui pembesar suara, bunyi pantas. Kualiti yang cukup baik, tidak kedengaran walaupun jumlah yang ditetapkan besar. Cuba yang lebih berkualiti terbina dalam telefon telinga daripada satu dalam gaya ini, berazam untuk memanjakan telinga.

Bukan sahaja lagu, Lenovo A6600 Plus juga menyediakan pemain video. Cukup standard, tanpa sokongan ciri pengoptimuman. Nah, jika anda memerlukan lebih Hiburan, telefon pintar ini membentangkan cara radio FM. isyarat tangkap tenaga untuk Stesen radioia agak baik, dengan kualiti bunyi okay anyway.

The 16GB Lenovo A6600 Plus memori dalaman boleh digunakan oleh 5, 5 GB-sistem. ini bermakna bahawa baki 10GB boleh digunakan untuk mengumpul lagu kegemaran/klip video anda. Jika anda berasa kurang lega, anda boleh menggunakan slot microSD. Malangnya, dalam telefon ini tidak menyokong USB-OTG (on-the-Go).

Bateri & Internet
Kepakaran Internet Lenovo A6600 Plus dikira dengan baik, melalui rangkaian 4G LTE. Sambungan adalah kilat dan normal. Memainkan media sosial, menyemak imbas, atau juga permainan dalam talian sepenuhnya mudah.

Malangnya, kapasiti bekalan kuasa agak kecil, iaitu 2300mAh. Tetapi ia telah dilengkapi dengan ciri pengurusan dan Penjimat tenaga mampu. Sebagai contoh, apabila Penjimat tenaga diaktifkan, ia akan melumpuhkan beberapa ciri/aplikasi yang berjalan dalam jenis latar belakang e-mel, dan lain-lain. Agak berkesan, namun kurang berfungsi. Terutamanya jika aktiviti kami menggunakan banyak ciri ' mematikan '.

Dengan satu pertuduhan, dalam penggunaan saksama, Lenovo A6600 Plus bateri hanya boleh menahan optimum untuk setengah hari. Ini pasti akan lebih menyeronokkan apabila kapasiti bateri lebih besar.

Kesimpulan
Spesifikasi dan keupayaan Lenovo A6600 Plus mempunyai cukup baik. Tetapi Banderolnya merasakan yang terbaik untuk telefon pintar, memandangkan bahawa banyak produk pesaing menawarkan kekuatan spec yang lebih baik. Sokongan keupayaan bateri lebih Jumbo. Nasib baik jualan telefon mudah alih ini melengkapkan banyak bonus, yang menggoda.

Click to comment