-->

Samsung Galaxy A8 Kajian (2018): Lebih Ringkas, Sentiasa Classy

Samsung Galaxy A8 (2018)
Samsung Galaxy A8 (2018)
Bertepatan dengan Galaxy A8 + (2018) ujian Kami pada edisi kemudian, Samsung juga memperkenalkan Galaxy A8 (2018). Galaxy A8 + mempunyai satu pegawai harga yang kredit dekat dengan harga pelbagai produk utama, tidak seperti galaksi Galaxy yang kos lebih.

Sebagai pampasan, Terdapat beberapa zon yang menghadapi pemangkasan pada A8 (2018), tetapi adalah subjek yang berbaloi untuk mengurangkan daya tarikan galaksi pertengahan akhir rasa tinggi ini?

  • Pakej jualan: telefon bimbit, pengecas, alat dengar, maklumat kabel, manual novel, kad jaminan, kes Jeli, SIM Ejan


  • Gaya: kelabu orkid, hitam, dan emas


  • Harga: RP 6. 499.000


Lebih Padat
Walaupun siri Galaxy A sentiasa dikenali untuk mempunyai reka bentuk premium, ia sentiasa kagum dengan reka bentuk Galaxy A8 + (2018) yang telah dikaji semula dalam edisi awal. Ia terletak di dalam kelas sederhana, tetapi telefon membawa persamaan dengan S8 utama Galaxy dari segi bahan yang digunakan.

Pelindung skrin di sebelah depan serta plat badan belakang yang diperbuat daripada kaca Gorilla kaca tahan calar yang melengkung. Ini memberikan nilai estetik tertentu di samping itu untuk membuat telefon ini merasa selamat apabila menggengkam. Sementara itu, di sekitar badan dalam memperkukuh dengan bingkai diperbuat daripada aluminium pepejal tetapi sentiasa ringan.

Berpaling kembali kepada Galaxy A8 (2018) yang ditentukan oleh ujian Kami ini. Sepadan dengan namanya, pasti telefon ini membawa Reka bentuk yang hampir sama dengan Galaxy A8 + (2018). Bukan sahaja kebenaran. Susun atur setiap Port, butang fizikal, lampu sama ada penanda atau Flash, kanta kamera sehingga sensor yang boleh dilihat dari luar, terletak pada kedudukan yang sama.

Perbandingan kecil hanya pada saiz fizikal yang lebih singkat serta Slim setiap berhampiran dengan 1 dan 0, 5 cm. subjek ini membuat Galaxy A8 (2018) alternatif kepada A8 + (2018) untuk pasaran pengguna wanita yang biasanya mempunyai dimensi tangan yang lebih kecil, dan Opsyen saham untuk pengguna yang menjangkakan telefon mudah alih dengan dimensi paparan 6 inci masih sangat besar untuk berkebiasaan setiap poket setiap hari.

Walaupun badan lebih padat, keliatan daripada Galaxy A8 (2018) tidak berkurangan juga daripada adik-beradik yang lebih Bong. Galaxy A8 (2018) juga mempunyai pensijilan IP68 yang merupakan hakikat bahawa kesahan keupayaan untuk sentiasa hidup di pangkalan air dengan batasan masa yang kedalaman dan optimum setiap 1, 5 m dan 30 minit.

Perlu diingat, sentiasa boleh hidup tidak bermakna ia boleh bekerja dengan baik di pangkalan air. Kerana Kami sentiasa mengawal skrin membuat meneroka Menu apabila telefon berada di pangkal slaid air dari paip yang mengalir. Tujuannya adalah bahawa kemahiran anti-air dibuat hanya jauh dari kemusnahan disebabkan oleh akibat yang tidak dijangka seperti percikan atau hujan, manakala membuat kegunaan lain seperti tangkap di bahagian bawah air tidak berada di tempat penginapan.

Paparan Infiniti
Kala panggilan Infinity Display, pasti minda peminat setia Samsung adalah kira-kira untuk langsung cormengaitkan dengan produk utama dalam siri Galaxy S dan Nota. Oleh kerana masa sebelum kedatangan The Galaxy A8 (2018) dan A8 + (2018), skrin Infinity paparan kelihatan eksklusif untuk ciri kelas Premium pengeluar asal negara Ginseng. Ini juga yang menjadikan kedua-dua telefon ini kelihatan seperti telefon premium, walaupun penilaian harga, A8 rasmi + (2018) menghampiri kelas Premium.

Mempunyai perbezaan harga hampir satu setengah juta Rupiah dari A8 + (2018), pasti menjatuhkan pilihan kepada Galaxy A8 (2018) adalah lebih menguntungkan memandangkan ia boleh menikmati skrin biasa premium yang sama pada telefon ini.

Dengan saiz badan yang lebih padat, Galaxy A8 (2018) pasti skrin yang lebih kecil daripada A8 + (2018). Pada satu tangan, skrin yang lebih kecil membuat telefon ini kelihatan lebih rendah apabila digunakan untuk bermain filem atau bermain permainan, walaupun keadaan tidak mutlak digunakan untuk semua orang.

Sebaliknya, skrin yang lebih kecil ini membuat Galaxy A8 (2018) mempunyai tahap ketumpatan piksel yang lebih besar (441 PPI Versus 411 PPI), sebagai sama ada A8 + (2018) atau A8 (2018) mempunyai resolusi penuh HD +, atau tepat 1080 x 2220 piksel.

Dimensi yang lebih kecil membuat setiap zon pada skrin yang dicapai oleh ibu jari dengan lebih mudah untuk beroperasi menggunakan satu tangan.

Galaxy A8 (2018) mempunyai penapis cahaya biru yang menghasilkan kilauan biru skrin untuk kemudahan mata pengguna apabila memakainya untuk tempoh yang lama. Ciri ini boleh diaktifkan melalui Menu tetapan paparan atau melalui Togol pantas dalam dulang pemberitahuan.

Seperti salah satu pengeluar ciri televisyen yang paling banyak di dunia, Samsung pasti sedar bahawa rasa pengguna terhadap personaliti paparan pola, ketepuan, dan kontras pada skrin tidak boleh disalah-selari. Untuk menampung cita rasa yang berbeza, Galaxy A8 dilengkapi dengan tetapan skrin fesyen dengan 4 pilihan, antara lain, paparan penyesuaian, AMOLED Cinemea, gambar AMOLED dan asas.

Satu pilihan yang sangat mudah adalah paparan penyesuaian, kerana ia sepadan dengan namanya, pilihan ini akan membuat skrin secara automatik memaksimumkan pelbagai pola, ketepuan, dan ketajaman untuk dipadankan dengan objek yang dipaparkan di skrin.

Satu lagi ciri yang berkaitan dengan skrin dan tidak kurang menarik sentiasa dipaparkan. Ciri ini membolehkan skrin mencipta untuk meneruskan dan menunjukkan masa, kalendar, pemberitahuan dan kawalan pemain muzik walaupun dalam keadaan yang dikunci. Tetapi mengambil mudah, terima kasih kepada Panel AMOLED yang luar biasa, ciri ini tidak mahu mengambil bateri kerana piksel pada panel AMOLED menerangi secara bebas. Supaya bahagian yang bercorak gelap skrin tidak menggunakan tenaga bateri sama sekali.

Nougat dan Samsung Pengalaman 8. 5
Walaupun berita kemas kini ke Oreo (8.0) membuat ciri ini telah didengar, tetapi sehingga selepas ini ditulis, A8 Galaxy bahawa Kami masih berjalan pada Android jenis 7. 1.1 (nougat).

Sementara itu, Menu sistem Galaxy A8 (2018) menggunakan jenis pengalaman Samsung 8. 5 jenis PKami menikmati pada Galaxy A8 + (2018) dan juga S8. Pengalaman Samsung mula menggantikan UI Wiz, sejak pelancaran Galaxy S8.

Samsung Experince menyediakan antara muka yang menawarkan banyak ciri tanpa mewujudkan kebimbangan pengguna awam.

Secara lalai Homescreen mendedikasikan panel yang sangat kiri untuk Bixby rumah yang berkongsi pengguna beberapa kemas kini atau perkataan seperti kad. Kad dipaparkan dari beberapa ciri terbina dalam seperti Kesihatan Samsung, kalendar, penggera, cuaca dan sebagainya. Bukan hanya pengguna itu juga boleh menyusun cipta menunjukkan kad daripada aplikasi pihak ketiga yang mempunyai sokongan ciri ini, seperti taklimat oleh Lembaga Pengarah, CNN, Twitter, YouTube dan lain-lain.

Homescreen menunjukkan beberapa ikon apl secara lalai, serta apl yang baru dipasang oleh pengguna yang anda mahu tambah ke homescreen secara automatik. Ketika mencipta Show semua aplikasi (laci aplikasi) anda cukup mampu untuk sapu skrin dari bawah atau sebaliknya. Jadikannya kembali kepada homescreen, leret semula. Apabila tidak biasa dengan praktikal ini, anda boleh menyelesaikan buat butang laci aplikasi klasik melalui tetapan.

Dengan memegang ikon apl pada homescreen, pengguna boleh mengakses beberapa pilihan. Sebagai contoh, pengisihan memasang aplikasi kedua menggandakan aplikasi sebagai contoh WhatsApp atau mengelakkan mengelakkan aplikasi tertentu untuk penggunaan tenaga bateri di latar belakang pengguna hanya mengasingkan tidur.

Dua Swafoto-cam dan Kamera Utama Diaphrmat Besar
Bukan sahaja paparan Infinity dan ciri utamanya, zon kamera adalah bahagian yang sangat menarik daripada galaksi Galaxy serta A8 terkini + generasi. Kerana kedua-dua adalah telefon pintar terawal dari Samsung yang menggunakan Dual swafoto-cam meneroka trend terkini. Kedua-dua sensor bahawa Samsung menggunakan kamera Galaxy A8 adalah 16MP dan 8MP setiap satu, kedua-duanya dengan F/1 kanta aperture. 9.

Kedua-dua kanta yang digunakan pada kamera depan Zoom tetap, jadi anda tidak boleh menjalankan Zoom dalam pukulan dengan kamera depan. Walau bagaimanapun, kedua-dua kamera dapat bekerjasama dengan algoritma pemacu yang Samsung membesar untuk memperkenalkan ciri fokus langsung. Pengguna boleh memastikan untuk membuat kabur latar belakang atau fokus di samping objek utama, sama ada sebelum atau selepas gambar diambil.

Bukan sahaja secara langsung fokus, Terdapat juga pilihan Swafoto yang luas. Ciri ini membolehkan pengguna untuk mengambil gambar dengan kamera depan yang mempunyai sudut tontonan yang lebih luas. Sangat berguna untuk menangkap dengan beberapa kawan.

Kamera swafoto A8 (2018) juga membawa teknologi Tetracell. Teknologi ini membuat sensor yang mampu untuk mengambil gambar yang lebih cerah daripada cahaya yang kurang dan meningkatkan detail imej apabila lampu yang baik.

Spycam Keputusan Kamera Swafoto
Beralih ke kamera utama yang tidak membawa sejenis kanta berganda di bahagian depan. The A8 (2018) kamera belakang adalah sama dengan A8 + yang mempunyai resolusi 16 MP dengan aperture F/1. 7.

Dengan pembukaan besar ini, kamera utama A8 (2018) mampu untuk mengambil gambar di dalam Bilik di mana lampu samar dinyalakan dengan hasil utama. Selain fesyen auto, kamera utama secara lalai mempunyai pilihan fesyen Pro, panorama, Hyperlapse, malam dan makanan. Anda juga boleh meningkatkan pilihan fesyen ini dengan memuat turunnya melalui aplikasi Galaxy.

A8 (2018) dia mahu membuat pengguna yang suka menembak dengan menggunakan tetapan manual begitu kecewa. Kerana dalam fesyen Pro, pengguna hanya diberi pilihan untuk mengawal yang ISO, keseimbangan putih serta EV (nilai pendedahan). Tidak ada tatacara aperture (f-Stop) atau fokus Pemeteran di sana.

Buat rakaman video, A8 mempunyai teknologi penstabilan imej digital video (vDIS). Ciri ini mengurangkan shake pada hasil video yang dirakam oleh kaedah mudah alih.

Bixby With AR Vision
Ciri utama bixby adalah seperti Pembantu individu maya yang dijangka menjadi salah satu ciri Wira siri Galaxy premium nampaknya kekal sangat eksklusif bagi kebanyakan negara dan Wilayah sahaja.

Bagi pengguna di tanah air, hanya ciri bonus Bixby, contohnya, Bixby Home, peringatan dan visi Bixby sahaja. Bixby Home mempunyai contoh dengan Google sekarang sudah dibincangkan pada mulanya.

Beralih ke visi Bixby. Ciri ini disepadukan dalam zon kamera. Dari antara muka utama kamera, pengguna yang tinggal di dalam penulisan wawasan Bixby yang terletak di sudut kiri pangkalan pemidang tilik (kedudukan landskap).

Visi bixby boleh digunakan untuk mencari berita tentang perkara, tempat atau menterjemah bahasa asing semudah mengambil gambar.

Bixby Vision juga mempunyai satu ciri AR (realiti diperkaya) berasaskan. Hanya dengan pemusatan kamera ke tutup, ciri ini membantu pengguna untuk mengenal pasti data tentang kedudukan di sekelilingnya.

Prestasi Memuaskan
Dalam zon ciri keras, A8 mempunyai senjata hampir sama dengan Galaxy A8 +. Telefon ini hanya lebih rendah kepada kapasiti RAM berbanding dengan A8 + Kami telah (4GB Versus 6GB). Jadi prestasi juga dirasai tidak berbeza. Hanya dalam beberapa daripada A8 + penanda aras, ia mampu untuk mengalahkan A8 + yang lebih cenderung untuk mempunyai harga yang lebih besar rasmi.

Dalam zon bekalan tenaga, A8 + cemerlang sedikit berbanding dengan telefon ini. Tetapi membuat hayat bateri pasti tidak banyak yang berbeza mengingati bahawa skrin yang juga lebih kecil akan memerlukan tenaga yang lebih kecil.

Kesimpulan
Walaupun mengisi pangkat telefon kelas pertengahan, Galaxy A8 ini menawarkan rasa telefon pintar kelas Premium. Dengan beberapa tenaga tandatangan tipikal produk utama Samsung seperti Reka bentuk yang bergaya dan yang sukar, paparan infiniti, prestasi yang teguh dan ciri-ciri Bixby, pengguna boleh merasakan keseronokan galaksi dengan harga pertengahan.

Perkara yang sama juga ditawarkan oleh A8 +, hanya kos yang terletak dalam julat 8,000,000 Rupiah membuat calon pengguna boleh terdorong oleh produk utama pembekal lain yang kos tidak banyak berbeza tetapi menawarkan prestasi yang lebih baik. Oleh itu, Kami merasakan ketibaan A8 (2018) supaya pilihan ini lebih menarik dan mesra untuk saku daripada A8 +.

Click to comment